نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتوسلی رکن آبادی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, بشیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:55:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:55:27Z
dc.date.available1399-07-08T22:55:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:55:27Z
dc.date.issued2013-11-22en_US
dc.date.issued1392-09-01fa_IR
dc.date.submitted2013-11-09en_US
dc.date.submitted1392-08-18fa_IR
dc.identifier.citationتوسلی رکن آبادی, مجید, اسماعیلی, بشیر. (1392). بررسی جایگاه سینمای هالیوود در دیپلماسی رسانه ای آمریکا: بازنمائی، هژمونی فرهنگی و پیشبرد اهداف سیاست خارجی. فصلنامه علمی تحقیقات سیاسی و بین المللی, 5(16), 117-141.fa_IR
dc.identifier.issn2008-7616
dc.identifier.issn2716-9693
dc.identifier.urihttp://pir.iaush.ac.ir/article_552077.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/143208
dc.description.abstract<span class="brief">در سالیان اخیر ، تاکید بر مفاهیمی چون دیپلماسی رسانه ای، قدرت نرم ، جنگ نرم و امثال آن در ادبیات سیاسی افزایش قابل توجهی داشته است در این زمینه علاوه بر مجموعه ای از نشست ها و سخنرانی ها، مکتوبات زیادی نیز به تحلیل و مداقه در پیشبرد اهداف و نیات سیاست خارجی آمریکا در منطقه، از طریق دیپلماسی رسانه ای پرداخته اند. در این میان ، به نظر می رسد در اغلب آثاری که در این زمینه موجود می باشند ، مقوله بازنمایی که از پشتوانه نظری بسیطی در میان نظریه پردازان سیاست بین الملل برخوردار است مورد غفلت واقع گردیده است .این مقاله به دنبال پاسخ به این پرسش است که هالیوود به عنوان یکی از ابزار های دیپلماسی رسانه ای آمریکا بر اساس کدام مبنای نظری به پیشبرد سیاست خارجی آمریکا کمک می کند؟ فرضیه مقاله حاضر نیز بر این اساس است که بازنمایی را می توان به عنوان حلقه مفقوده نظری بین دیپلماسی رسانه ای و پیشبرد سیاست خارجی به حساب آورد .از میان رسانه های آمریکا در این پژوهش ،هالیوود به عنوان مورد مطالعه ای در نظر گرفته شده است .همچنین تمرکز زمانی بر دوران جنگ سرد می باشد.</span>fa_IR
dc.format.extent349
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی تحقیقات سیاسی و بین المللیfa_IR
dc.subjectدیپلماسی رسانه ای ، سیاست خارجی ، هالیوود ، بازنمایی ،fa_IR
dc.subjectایالات متحده آمریکاfa_IR
dc.titleبررسی جایگاه سینمای هالیوود در دیپلماسی رسانه ای آمریکا: بازنمائی، هژمونی فرهنگی و پیشبرد اهداف سیاست خارجیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue16
dc.citation.spage117
dc.citation.epage141


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد