نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T22:51:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:51:41Z
dc.date.available1399-07-08T22:51:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:51:41Z
dc.date.issued2014-06-22en_US
dc.date.issued1393-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-21en_US
dc.date.submitted1397-12-02fa_IR
dc.identifier.citation(1393). تکثر رسانه‌ها و تأثیر آن بر فرهنگ آینده‌ی افغانستان / محمد عیسی رحیمی. جریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین الملل, 2(4), 151-185.fa_IR
dc.identifier.urihttp://pma.journals.miu.ac.ir/article_2271.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/141815
dc.description.abstractدر مورد کار کرد رسانه­ها، دو نظر متفاوت وجود دارد. بعضی­ها مانند: هایبرت، نظر مثبت به رسانه­ها داشته و معتقد است که، وسایل ارتباط جمعی نقش بسیار مهمی در ارائه و شکل دادن به عقاید و همچنین آشنا ساختن ما با دنیایی که امکان آن­را به نوع دیگری نداریم، ایفا می­کند. در مقابل، کسانی نیز معتقدند ­که صنایع فرهنگی موجب بردگی انسان شده و زمینه‌ای می­گردد تا انسان کاملا در اختیار رسانه­ها قرار گیرد  و هیچ گونه اختیار و اراده از خود نداشته باشد.  با توجه به این دو دیدگاه مختلف در مورد رسانه­ها، تحقیق پیش­رو که از تحقیقات کیفی و کتابخانه­ای به حساب می­آید  با این سؤال آغاز شده که رسانه­ها و تکثر آن در افغانستان چه تأثیری بر آینده‌ی فرهنگ این کشور دارد؟ برای پاسخ به این پرسش، ابتدا کارکرد مثبت و منفی رسانه­ها با توجه به محیط و  شرایط افغانستان بررسی شد و این نتیجه به دست آمد که کار کرد منفی رسانه­ها، بیشتر از کار کرد­های مثبت آن می­باشد؛ زیرا رسانه­های افغانستان، رسانه­های کاملا وابسته است که از نظر مالی، توسط کشورهای بیگانه تأمین می‌شوند، وقتی سازمان­ها، نهادهای سیاسی، اقتصادی، آموزشی و ارتباطی یک کشور متکی به غیر باشد تلاش­می­ کند ­منافع و آرمان‌های کشور مورد نظر خود را که از جهت مالی آن‌ها را تأمین می­کند بر آورده نماید. به همین جهت است که رسانه­ها در افغانستان به ترویج فرهنگ ابتذال، اسراف، تجمل، خشونت، فحشاء و شکستن هنجار‌ها مشغول است؛ که می­خواهند از طریق پخش فیلم­های غربی، ترکیه­ای، هندی و عربی، عقاید، باورها، ارزش­ها و انگیزه­ها را تغییر دهند؛ زیرا تغییر در عناصر تشکیل دهنده‌ی فرهنگ موجب تغییر در سایر اجزای فرهنگ یعنی زبان، خط، هنر و برخی آداب و رسوم نیز می‌شود. با ایجاد تغییر در باورها، ارزش­ها و انگیزه­ها، زمینه را برای از خود بیگانگی و بردگی فراهم می‌نمایند تا بتوانند محصولات فرهنگی خود را راحت­تر به فروش برسانند و بر مردم سلطه یابند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی ـ پژوهشگاه بین المللی المصطفیfa_IR
dc.relation.ispartofجریان شناسی دینی-معرفتی در عرصه بین المللfa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectفرهنگfa_IR
dc.subjectافغانستانfa_IR
dc.subjectآیندهfa_IR
dc.subjectصنایع فرهنگی و کارکردfa_IR
dc.titleتکثر رسانه‌ها و تأثیر آن بر فرهنگ آینده‌ی افغانستان / محمد عیسی رحیمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4
dc.citation.spage151
dc.citation.epage185


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد