نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدامغانیان, حسینfa_IR
dc.contributor.authorیزدانی زیارت, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:49:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:49:15Z
dc.date.available1399-07-08T22:49:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:49:15Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-01-14en_US
dc.date.submitted1395-10-25fa_IR
dc.identifier.citationدامغانیان, حسین, یزدانی زیارت, محمد. (1395). تبیین مدل شایستگی‌های ارتباطی درون‌فردی تشویق‌کننده روابط مثبت و اثربخش در سازمان از دیدگاه خبرگان دانشگاهی. پژوهش نامه روانشناسی مثبت, 2(4), 19-38. doi: 10.22108/ppls.2017.21729fa_IR
dc.identifier.issn2476-4248
dc.identifier.issn2476-3705
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/ppls.2017.21729
dc.identifier.urihttp://ppls.ui.ac.ir/article_21729.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/140904
dc.description.abstractهدف پژوهش بررسی شایستگی­های ارتباطی درون<sub>­</sub>فردی تشویق<sub>­</sub>کننده روابط سازمانی مثبت و اثربخش و نیز شناسایی ابعاد آن و تعیین نحوه تعامل بین آنها با استفاده از دیدگاه خبرگان دانشگاهی و از طریق مدل­سازی ساختاری تفسیری بود. نمونه آماری پژوهش 17 نفر از خبرگان دانشگاهی بودند که با روش نمونه­گیری گلوله­برفی انتخاب شده بودند. ابزار گردآوری داده­ها یک جدول ماتریسی محقق ساخته بود. نتایج پژوهش نشان داد 9 بعد از ابعاد مهم شایستگی­ ارتباطی درون­فردی عبارت<sub>­</sub>بودند از خودآگاهی، خودپنداره مثبت، خودصحبتی مثبت، عزت نفس، اعتماد به نفس، خوش<sub>­</sub>بینی، تصور تعاملات، خودمدیریتی، و داشتن چارچوب مرجع؛ که با استفاده از روش مدل<sub>­</sub>سازی ساختاری تفسیری در چهار سطح تعاملی مختلف قرار گرفتند. همچنین نتایج نشان داد بر اساس تجزیه و تحلیل نمودار قدرت نفوذ و میزان وابستگی، داشتن چارچوب مرجع، خودپنداره مثبت، و عزت نفس که در ناحیه نفوذ قرار گرفته بودند، نسبت به سایر ابعاد قدرت تأثیرگذاری بیشتری بر شایستگی ارتباطی درون<sub>­</sub>فردی داشتند. پس از آنها خودآگاهی، اعتماد به نفس، خوش<sub>­</sub>بینی، خودصحبتی مثبت، و تصور تعاملات که در ناحیه پیوندی قرار گرفته بودند از ابعاد مهم شایستگی ارتباطی درون<sub>­</sub>فردی بودند. خودمدیریتی نیز در ناحیه وابسته قرار گرفت؛ و هیچ یک از ابعاد در ناحیه خودمختار قرار نگرفتند. به<sub>­</sub>طور کلی، نتایج نشان داد ابعاد شایستگی ارتباطی درون<sub>­</sub>فردی در سطوح مختلف بر یکدیگر مؤثرند و تغییر در کیفیت هر بعد موجب تغییر در کیفیت ابعاد همان سطح و سطوح بعدی و به نوبه خود موجب تغییر در کیفیت روابط سازمانی مثبت و اثربخش می<sub>­</sub>شود.<br />fa_IR
dc.format.extent1197
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofپژوهش نامه روانشناسی مثبتfa_IR
dc.relation.ispartofPositive Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/ppls.2017.21729
dc.subjectروابط مثبت و اثربخشfa_IR
dc.subjectارتباطات سازمانیfa_IR
dc.subjectارتباطات درون­فردیfa_IR
dc.subjectشایستگی­های ارتباطیfa_IR
dc.subjectخبرگان دانشگاهیfa_IR
dc.titleتبیین مدل شایستگی‌های ارتباطی درون‌فردی تشویق‌کننده روابط مثبت و اثربخش در سازمان از دیدگاه خبرگان دانشگاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت رفتاری، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4
dc.citation.spage19
dc.citation.epage38


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد