نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیمی فر, طاهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:46:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:46:03Z
dc.date.available1399-07-08T22:46:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:46:03Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-15en_US
dc.date.submitted1397-04-24fa_IR
dc.identifier.citationابراهیمی فر, طاهره. (1398). نقش رسانه در تصویرسازی منفی از مسلمانان و غرب در عرصه ارتباطات سیاسی. مطالعات سیاسی جهان اسلام, 8(1), 25-49. doi: 10.30479/psiw.2019.9062.2304fa_IR
dc.identifier.issn2252-0929
dc.identifier.issn2676-3524
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30479/psiw.2019.9062.2304
dc.identifier.urihttp://psiw.journals.ikiu.ac.ir/article_1737.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/139741
dc.description.abstractهدف: هدف از این تحقیق، بررسی دو زمینه متفاوت است که نشان دهد غرب و کشورهای مسلمان منطقه تلاش می‌کنند تا با روش‌های متعددی به معرفی یکدیگر در رسانه‌های خود بپردازند. این مقاله بر نحوه جلوه مسلمانان و غرب در رسانه‌های اسلامی و غربی تمرکز می‌کند. رسانه‌های اسلامی در این مقاله، بر کشورهای مسلمان خاورمیانه متمرکز است. روش: بر اساس مکتب فرانکفورت، رسانه‌ها با دست‌کاری و جهت‌دهی اذهان، تصویری از جهانی تحت کنترل را ترسیم می‌کنند. بر این اساس، این مقاله توضیح می‌دهد که رسانه‌ها با انتشار پیام‌هایی که کلیشه‌های منفی را ایجاد و تقویت می‌کنند و مفاهیم غلط را ارائه می‌دهند، در برابر درک متقابل عمل می­کنند. یافته‌ها: یافته‌های این تحقیق بر احساسات دوسویه خصومت میان غرب و مسلمانان خاورمیانه در قالب فعالیت‌های رسانه‌ای تأکید دارد. این یافته‌ها در پاسخ به پرسش اصلی این تحقیق بر این مسئله تأکید دارد که دو منبع مختلف نه تنها دو بینش متفاوت از شکست و موفقیت ارائه می‌دهند، بلکه به‌طور قابل‌توجهی بر این مسئله اشاره دارد که در مورد ایجاد یک معیار خاص، رسانه‌ها مفاهیم بسیار متفاوتی را در مورد منازعات بیان می‌کنند. نتیجه‌گیری: نتیجه‌گیری این تحقیق برایند فرضیه این مقاله است مبنی بر اینکه رسانه‌های کشورهای مسلمان، غرب، خصوصاً امریکا را اساساً دشمن و تلاش‌های آن‌ها در راستای منافع استراتژیک در منطقه خاورمیانه تفسیر می‌کنند. رسانه‌های غربی اسلام را تهدیدی برای غرب معرفی می‌کنند و با جاهلانه جلوه دادن ارزش‌های اسلامی، تلاش به سرنگونی جنبش‌های اسلامی دارد.fa_IR
dc.format.extent876
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بین المللی امام خمینیfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات سیاسی جهان اسلامfa_IR
dc.relation.ispartofPolitical Studies of Islamic Worlden_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30479/psiw.2019.9062.2304
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectغربfa_IR
dc.subjectخاورمیانهfa_IR
dc.subjectمسلمانانfa_IR
dc.subjectتصویرسازی منفیfa_IR
dc.titleنقش رسانه در تصویرسازی منفی از مسلمانان و غرب در عرصه ارتباطات سیاسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage25
dc.citation.epage49


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد