| dc.contributor.author | مرادی, ندا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | حاجی یخچالی, علیرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | مروتی, ذکراله | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:40:18Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:40:18Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T22:40:18Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T22:40:18Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-06-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-04-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2014-05-29 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1393-03-08 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | مرادی, ندا, حاجی یخچالی, علیرضا, مروتی, ذکراله. (1394). رابطه علی مدیریت زمان و حمایت اجتماعی ادراک شده با بهزیستی روانشناختی و عملکرد تحصیلی با میانجیگری تنیدگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله دست آوردهای روان شناختی, 22(1), 209-226. doi: 10.22055/psy.2015.11199 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2228-6144 |  | 
| dc.identifier.issn | 2588-6649 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22055/psy.2015.11199 |  | 
| dc.identifier.uri | http://psychac.scu.ac.ir/article_11199.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137680 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطهی علّی مدیریت زمان و حمایت اجتماعی ادراک شده با بهزیستی روانشناختی و عملکرد تحصیلی با میانجیگری تنیدگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بود. شرکتکنندگان در این پژوهش300 نفر از دانشجویان دانشگاه چمران اهواز بودند، که از طریق روش تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدند. ابزار استفاده شده در این پژوهش پرسشنامههای مدیریت زمان ترومن و هارتلی (1996)، پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف (RSPW)، 1989 مقیاس تنیدگی دوران دانشجویی (SLSI)، 1991 مقیاس خودکارآمدی تحصیلی (1997) و مقیاس چند بعدی حمایت اجتماعی ادراک شده (MSPSS)، 1988بودند. ارزیابی الگوی پیشنهادی با استفاده از روش تحلیل مسیر انجام گرفت. جهت آزمون روابط غیرمستقیم از روش بوت استراپ (نرم افزار <br />AMOS-20)، استفاده شد. نتایج نشان دادند، که مسیرها به استثناء مسیر تنیدگی تحصیلی به بهزیستی روانشناختی و مدیریت زمان به بهزیستی روانشناختی معنیدار بود. برازش بهتر از طریق حذف مسیرهای غیرمعنیدار حاصل شد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 282 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR | 
| dc.publisher | Shahid Chamran University of Ahvaz | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مجله دست آوردهای روان شناختی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Psychological Achievements | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22055/psy.2015.11199 |  | 
| dc.subject | مدیریت زمان | fa_IR | 
| dc.subject | حمایت اجتماعی ادراک شده | fa_IR | 
| dc.subject | تنیدگی تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | خودکارآمدی تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | عملکرد تحصیلی و بهزیستی روانشناختی | fa_IR | 
| dc.title | رابطه علی مدیریت زمان و حمایت اجتماعی ادراک شده با بهزیستی روانشناختی و عملکرد تحصیلی با میانجیگری تنیدگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی (نویسنده مسئول) | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه زنجان | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 22 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 209 |  | 
| dc.citation.epage | 226 |  |