نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرادی, نداfa_IR
dc.contributor.authorحاجی یخچالی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorمروتی, ذکرالهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:40:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:40:18Z
dc.date.available1399-07-08T22:40:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:40:18Z
dc.date.issued2015-06-22en_US
dc.date.issued1394-04-01fa_IR
dc.date.submitted2014-05-29en_US
dc.date.submitted1393-03-08fa_IR
dc.identifier.citationمرادی, ندا, حاجی یخچالی, علیرضا, مروتی, ذکراله. (1394). رابطه علی مدیریت زمان و حمایت اجتماعی ادراک شده با بهزیستی روان‌شناختی و عملکرد تحصیلی با میانجی‌گری تنیدگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله دست آوردهای روان شناختی, 22(1), 209-226. doi: 10.22055/psy.2015.11199fa_IR
dc.identifier.issn2228-6144
dc.identifier.issn2588-6649
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/psy.2015.11199
dc.identifier.urihttp://psychac.scu.ac.ir/article_11199.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137680
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه‌ی علّی مدیریت زمان و حمایت اجتماعی ادراک شده با بهزیستی روان‌شناختی و عملکرد تحصیلی با میانجی‌گری تنیدگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بود. شرکت‌کنندگان در این پژوهش300 نفر از دانشجویان دانشگاه چمران اهواز بودند، که از طریق روش تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار استفاده شده در این پژوهش پرسشنامه‌های مدیریت زمان ترومن و ‌هارتلی (1996)، پرسشنامه بهزیستی روان‌شناختی ریف (RSPW)، 1989 مقیاس تنیدگی دوران دانشجویی (SLSI)، 1991 مقیاس خودکارآمدی تحصیلی (1997) و مقیاس چند بعدی حمایت اجتماعی ادراک شده (MSPSS)، 1988بودند. ارزیابی الگوی پیشنهادی با استفاده از روش تحلیل مسیر انجام گرفت. جهت آزمون روابط غیرمستقیم از روش بوت استراپ (نرم افزار <br />AMOS-20)، استفاده شد. نتایج نشان دادند، که مسیرها به استثناء مسیر تنیدگی تحصیلی به بهزیستی روان‌شناختی و مدیریت زمان به بهزیستی روان‌شناختی معنی‌دار بود. برازش بهتر از طریق حذف مسیرهای غیرمعنی‌دار حاصل شد.fa_IR
dc.format.extent282
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمجله دست آوردهای روان شناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Psychological Achievementsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/psy.2015.11199
dc.subjectمدیریت زمانfa_IR
dc.subjectحمایت اجتماعی ادراک شدهfa_IR
dc.subjectتنیدگی تحصیلیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدی تحصیلیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلی و بهزیستی روان‌شناختیfa_IR
dc.titleرابطه علی مدیریت زمان و حمایت اجتماعی ادراک شده با بهزیستی روان‌شناختی و عملکرد تحصیلی با میانجی‌گری تنیدگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه زنجانfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue1
dc.citation.spage209
dc.citation.epage226


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد