| dc.contributor.author | طهماسبیپور, نجف | fa_IR | 
| dc.contributor.author | شهریاری, نسیبه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:40:02Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:40:02Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T22:40:02Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T22:40:02Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-05-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-08-04 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-05-13 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | طهماسبیپور, نجف, شهریاری, نسیبه. (1398). اثربخشی آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی بر پرخاشگری و حل مساله اجتماعی دانشآموزان بیشفعال. نشریه علمی روانشناسی اجتماعی, 6(50), 23-33. | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | http://psychology.iauahvaz.ac.ir/article_665184.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137573 |  | 
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی بر پرخاشگری و حل مساله اجتماعی دانشآموزان بیشفعال انجام شد. این پژوهش نیمهتجربی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروههای آزمایش و کنترل بود. جامعه پژوهش دانشآموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان پاوه در سال تحصیلی 97-1396 بودند که از میان آنها 30 نفر با روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه مساوی تقسیم شدند. گروه آزمایش 8 جلسه 45 دقیقهای مفاهیم یادگیری خودتنظیمی را آموزش دید و گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد. دادهها با پرسشنامههای مشکلات رفتاری کانرز (1990)، پرخاشگری شهیم (1385) و حل مساله اجتماعی دزوریلا و همکاران (2002) جمعآوری و با روش تحلیل کوواریانس چندمتغیری تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین گروههای آزمایش و کنترل در پرخاشگری و حل مساله اجتماعی تفاوت معناداری وجود داشت. به عبارت دیگر آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی باعث کاهش پرخاشگری و افزایش حل مساله اجتماعی دانشآموزان بیشفعال شد (001/0P<). نتایج حاکی از اثربخشی آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی در کاهش پرخاشگری و افزایش حل مساله اجتماعی دانشآموزان بیشفعال بود. در نتیجه مشاوران مدارس و درمانگران میتوانند از آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی برای بهبود پرخاشگری و حل مساله اجتماعی استفاده کنند. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 293 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی روانشناسی اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | یادگیری خودتنظیمی | fa_IR | 
| dc.subject | پرخاشگری | fa_IR | 
| dc.subject | حل مساله اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | دانشآموزان بیشفعال | fa_IR | 
| dc.title | اثربخشی آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی بر پرخاشگری و حل مساله اجتماعی دانشآموزان بیشفعال | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه شهید رجایی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مشاوره مدرسه، گروه مشاوره، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه شهید رجایی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 50 |  | 
| dc.citation.spage | 23 |  | 
| dc.citation.epage | 33 |  |