نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطهماسبی‌پور, نجفfa_IR
dc.contributor.authorشهریاری, نسیبهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:40:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:40:02Z
dc.date.available1399-07-08T22:40:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:40:02Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-04en_US
dc.date.submitted1397-05-13fa_IR
dc.identifier.citationطهماسبی‌پور, نجف, شهریاری, نسیبه. (1398). اثربخشی آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی بر پرخاشگری و حل مساله اجتماعی دانش‌آموزان بیش‌فعال. نشریه علمی روانشناسی اجتماعی, 6(50), 23-33.fa_IR
dc.identifier.urihttp://psychology.iauahvaz.ac.ir/article_665184.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137573
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی بر پرخاشگری و حل مساله اجتماعی دانش‌آموزان بیش‌فعال انجام شد. این پژوهش نیمه‌تجربی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه‌های آزمایش و کنترل بود. جامعه پژوهش دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی شهرستان پاوه در سال تحصیلی 97-1396 بودند که از میان آنها 30 نفر با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه مساوی تقسیم شدند. گروه آزمایش 8 جلسه 45 دقیقه‌ای مفاهیم یادگیری خودتنظیمی را آموزش دید و گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد. داده‌ها با پرسشنامه‌های مشکلات رفتاری کانرز (1990)، پرخاشگری شهیم (1385) و حل مساله اجتماعی دزوریلا و همکاران (2002) جمع‌آوری و با روش تحلیل کوواریانس چندمتغیری تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین گروه‌های آزمایش و کنترل در پرخاشگری و حل مساله اجتماعی تفاوت معناداری وجود داشت. به عبارت دیگر آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی باعث کاهش پرخاشگری و افزایش حل مساله اجتماعی دانش‌آموزان بیش‌فعال شد (001/0P<). نتایج حاکی از اثربخشی آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی در کاهش پرخاشگری و افزایش حل مساله اجتماعی دانش‌آموزان بیش‌فعال بود. در نتیجه مشاوران مدارس و درمانگران می‌توانند از آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی برای بهبود پرخاشگری و حل مساله اجتماعی استفاده کنند.fa_IR
dc.format.extent293
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی روانشناسی اجتماعیfa_IR
dc.subjectیادگیری خودتنظیمیfa_IR
dc.subjectپرخاشگریfa_IR
dc.subjectحل مساله اجتماعیfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان بیش‌فعالfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش مفاهیم یادگیری خودتنظیمی بر پرخاشگری و حل مساله اجتماعی دانش‌آموزان بیش‌فعالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه شهید رجایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مشاوره مدرسه، گروه مشاوره، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه شهید رجایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue50
dc.citation.spage23
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد