دوره 9, شماره 35
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و آگاهی واجشناختی در دانشآ-موزان نارساخوان
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-10-23)نارساخوانی تحولی بهعنوان یک آسیب اختصاصی در توانایی خواندن، علیرغم هوش طبیعی و فرصتهای آموزشی کافی در نظر گرفته میشود و یکی از شایعترین اختلالات دوران کودکی است. با پیشرفت اخیر مطالعات علوم اعصاب و با توجه به اینکه ...
-
رابطه ذهن آگاهی، راهبردهای مقابلهای و استرس ادراک شده با کیفیت زندگی بیماران سرطانی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-10-23)هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه میان راهبردهای مقابلهای، ذهن آگاهی و استرس ادراک شده با کیفیت زندگی بیماران سرطانی بود. در این راستا،134 (61 زن و73 مرد) بیمار سرطانی سرپایی و بستری در بیمارستانهای شهرتبریز به روش نمونهگیری ...
-
مقایسه مولفههای شناختی اضطراب بین بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواسی جبری و افراد عادی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-10-23)عدم تحمل بلاتکلیفی، اجتناب شناختی، جهت گیری منفی به مشکل و باورهای مثبت در مورد نگرانی در اختلال اضطراب فراگیر و اختلال وسواسی جبری نقش بسزایی ایفا میکنند و به ایجاد، تداوم و تشدید علائم این اختلال منجر میشوند. بنابراین ...
-
نقش عواطف مثبت و منفی در رضایت و عملکرد شغلی اعضای هیات علمی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-10-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش عواطف مثبت و منفی در رضایت و عملکرد شغلی اعضای هیات علمی طراحی گردید. بدین منظور نمونهای به حجم 250 نفر عضو هیات علمی به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای از سه دانشگاه دولتی انتخاب شدند. دادهها ...
-
بازداری شناختی در اختلال وسواس شستشو: پارادایم بازداری بازگشت
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-10-23)پدیده بازداری بازگشت (IOR) بهعنوان یک کنش بازداری شناختی، اشاره به سرکوب نسبی توجه به محرکهایی دارد که اخیرا مورد توجه قرار گرفتهاند. این کنش در آدمی دارای ارزش انطباقی است (ونگ و کلاین، 2010). با توجه به علایم مرکزی ...
-
اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گروهی مدیریت خشم بر مبنای الگوی ریلی و شاپشایر در کاهش پرخاشگری و ارتقای رضایت زناشویی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-10-23)هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی درمانشناختی-رفتاری مدیریت خشم بر تغییر پرخاشگری و رضایت زناشویی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد بود. این هدف در قالب طرح شبهآزمایشی از نوع پیشآزمون و پسآزمون همراه با گروه کنترل به مرحله اجرا ...
-
بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی در تعامل با سبکهای یادگیری بر رشد مهارت-های اجتماعی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-10-23)پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی در تعامل با سبکهای یادگیری بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر پایه اول دبیرستان انجام گرفت. این تحقیق از نوع نیمه آزمایشی یا پیشآزمون و پسآزمون گروه کنترل بود. در ...
-
دلایل ترس از مرگ و دینداری با اضطراب در دانشجویان دانشگاه شیراز
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-10-23)هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه دلایل ترس از مرگ و دینداری با اضطراب و نیز مقایسه دلایل ترس از مرگ بین دانشجویان دختر و پسر بود. برای این منظور و تعداد 230 دانشجوی دختر و پسر از طریق روش نمونهگیری خوشهای از بین دانشکدهای ...
-
ارتباط عوارض خلقی قرصهای خوراکی ترکیبی پیشگیری از بارداری با عوامل شخصیت
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-10-23)عوارض خلقی مانند خلق افسرده، عصبانیت، تحریکپذیری و اضطراب یکی از دلایل عمده قطع مصرف قرصهای خوراکی پیشگیری از بارداری ترکیبی است. این مطالعه برای مقایسه عوامل شخصیت در زنان با و بدون عوارض خلقی مرتبط با مصرف قرصهای ...



