نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامینی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:33:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:33:51Z
dc.date.available1399-07-08T22:33:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:33:51Z
dc.date.issued2009-05-22en_US
dc.date.issued1388-03-01fa_IR
dc.date.submitted2014-11-15en_US
dc.date.submitted1393-08-24fa_IR
dc.identifier.citationامینی, حسن. (1388). رویکرد کلامی و فلسفی خیر و شر. فصلنامه علمی پژوهشی آیین حکمت, 1(881), 53-87.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9309
dc.identifier.urihttp://pwq.bou.ac.ir/article_10264.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135290
dc.description.abstractرویکرد اشاعره نسبت ‌به مسأله شرور، نیست­انگارانه و رویکرد متکلمان معتزلی شیعی پیش از خواجه‌نصیر، هستی­انگارانه بوده است؛ اما پس از وی، دیدگاه آنان متفاوت بوده است. از میان فیلسوفان، فارابی نخستین کسی است که به این مسأله پرداخته، میان شرور طبیعی و ارادی تفاوت گذاشته است. پس از او ابن‌سینا با نگاه نیستی­انگارانه بصورت مفصل با تشقیق شقوق و بیان احکام هر‌کدام بصورت جداگانه به این مسأله پرداخته است. بعد از وی، بیشتر فیلسوفان متأثر از وی بوده‌اند؛ البته ملا‌صدرا در مفاتیح‌الغیب، دیدگاه نیستی­انگارانه فیلسوفان را به چالش کشیده، دیدگاه عرفا را برگزیده است.fa_IR
dc.format.extent409
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه باقرالعلوم علیه‌ السلامfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی آیین حکمتfa_IR
dc.relation.ispartofPractice of Wisdomen_US
dc.subjectخیر و شرfa_IR
dc.subjectرویکرد کلامیfa_IR
dc.subjectرویکرد فلسفیfa_IR
dc.subjectارادیfa_IR
dc.subjectتکوینیfa_IR
dc.subjectنسبیfa_IR
dc.subjectعدم کمال اولfa_IR
dc.subjectعدم کمال ثانیfa_IR
dc.titleرویکرد کلامی و فلسفی خیر و شرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگر حوزه علمیه قمfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue881
dc.citation.spage53
dc.citation.epage87


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد