نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعسگری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمتینی, اعظمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:33:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:33:41Z
dc.date.available1399-07-08T22:33:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:33:41Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-26en_US
dc.date.submitted1398-06-04fa_IR
dc.identifier.citationعسگری, محمد, متینی, اعظم. (1399). تاثیر آموزش تنظیم هیجان به روش گراس برتکانشگری دانشجویان سیگاری. فرهنگ مشاوره و روان درمانی, 11(42), 205-230. doi: 10.22054/qccpc.2020.45707.2197fa_IR
dc.identifier.issn2345-6051
dc.identifier.issn2476-6178
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2020.45707.2197
dc.identifier.urihttp://qccpc.atu.ac.ir/article_10755.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135213
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش تنظیم هیجان به روش گراس بر تکانشگری دانشجویان سیگاری بود. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و با استفاده از طرح گروه کنترل نامعادل انجام شد. برای این منطور، از بین 100 دانشجوی سیگاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان که به روش خود اظهاری و معرفی دوستان خود شناسایی شد، 30 نفر که در دسترس و حاضر به همکاری بودند، انتخاب و به صورت تصادفی در دوگروه آزمایش وکنترل جایگزین شد. نخست درهردوگروه، مقیاس تکانشگری بارات(1997) اجرا شد، سپس گروه آزمایش به مدت 8 جلسه به صورت گروهی، آموزش تنظیم هیجان به روش گراس را دریافت کرد. اما گروه کنترل، هیچگونه آموزشی دریافت نکرد. پس از پایان آموزش، دوباره برای هر دو گروه مقیاس تکانشگری بارات اجرا شد. تحلیل داده‌ها با استفاده از واریانس چند متغیره (MANOVA) برای نمرات افتراقی نشان داد که: آموزش تنظیم هیجانی به روش گراس تکانشگری دانشجویان را به گونه ای معنی دار کاهش داده است. بعلاوه، آموزش تنظیم هیجانی به روش گراس تکانشگری شناختی، تکانشگری بی‌برنامگی، و تکانشگری حرکتی دانشجویان سیگاری به گونه ای معنی دار کاهش داد. نتایج نشان داد آموزش تنظیم هیجان به روش گراس بر تکانشگری دانشجویان سیگاری تأثیر دارد و تکانشگری را کاهش می دهد. بنابراین، از آنجاکه افراد سیگاری وقتی در معرض هیجانات منفی قرار می‌گیرند، احتمالا" بدون برنامه ریزی و به صورت تکانشی عمل می‌کنند؛ لذا آموزش تنظیم هیجانی به روش گراس در کاهش تکانشگری افراد سیگاری موثر است.(p<0.01)fa_IR
dc.format.extent719
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفرهنگ مشاوره و روان درمانیfa_IR
dc.relation.ispartofCounseling Culture and Psycotherapyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2020.45707.2197
dc.subjectآموزش تنظیم هیجانfa_IR
dc.subjectتنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراسfa_IR
dc.subjectتکانشگریfa_IR
dc.subjectافراد سیگاریfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش تنظیم هیجان به روش گراس برتکانشگری دانشجویان سیگاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه سنجش واندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناس ارشد روان شناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue42
dc.citation.spage205
dc.citation.epage230
nlai.contributor.orcid0000000335226897


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد