نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاکابرایی, کیوانfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:33:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:33:21Z
dc.date.available1399-07-08T22:33:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:33:21Z
dc.date.issued2017-04-21en_US
dc.date.issued1396-02-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-12en_US
dc.date.submitted1396-01-23fa_IR
dc.identifier.citationکاکابرایی, کیوان, مرادی, علیرضا. (1396). آموزش حل مسئله خانواده محور به والدین و تأثیرآن بر ادراک کودک از والدین. فرهنگ مشاوره و روان درمانی, 8(29), 165-185. doi: 10.22054/qccpc.2017.20673.1485fa_IR
dc.identifier.issn2345-6051
dc.identifier.issn2476-6178
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2017.20673.1485
dc.identifier.urihttp://qccpc.atu.ac.ir/article_7360.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135100
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف آموزش حل مسئله خانواده‌محور به والدین و تعیین اثربخشی آن بر ادراک کودک - والد انجام شد. طرح پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش‌آزمون - پس‌آزمون - پیگیری با گروه گواه بود. تعداد 120 دانش­آموز با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند و با انتساب تصادفی به دو گروه آزمایشی (60 نفر) و گواه (60 نفر) تقسیم شدند، ابتدا والدین گروه آزمایشی 10 جلسه در کارگاه تربیت کودک / نوجوان اندیشمند شرکت کردند سپس گروه آزمایشی به مدت سه ماه تحت برنامه حل مسئله خانواده‌محور مورد آموزش قرار گرفتند، برای جمع­آوری اطلاعات از نسخه ادراک کودک از والدین (گرولنیک، ریان و دسی، 1997) فرم کودکان استفاده شد. یافته‌ها طبق گزارش کودکان در سه مرحله پیش‌آزمون- پس‌آزمون (فاصله سه ‌ماهه) و پیگیری (فاصله یک ‌ماهه) نشان داد، در گروه آزمایشی، بین نمرات پیش‌آزمون- پس‌آزمون در زیرمقیاس‌های ادراک کودک - والد تفاوت معناداری وجود داشت اما بین نمرات پس‌آزمون - پیگیری در زیرمقیاس‌های ادراک کودک - والد تفاوت معنادار نبود. بر این اساس می‌توان نتیجه‌گیری کرد که آموزش حل مسئله خانواده‌محور به والدین بر ادراک کودک - والد اثربخش بود و ادراک کودک - والد را بهبود بخشیده است.fa_IR
dc.format.extent498
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفرهنگ مشاوره و روان درمانیfa_IR
dc.relation.ispartofCounseling Culture and Psycotherapyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2017.20673.1485
dc.subjectحل مسئله خانواده محورfa_IR
dc.subjectآموزش والدینfa_IR
dc.subjectادراک کودک از والدfa_IR
dc.titleآموزش حل مسئله خانواده محور به والدین و تأثیرآن بر ادراک کودک از والدینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان شناسی دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue29
dc.citation.spage165
dc.citation.epage185
nlai.contributor.orcid0000-0002-9970-4854


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد