نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنجفی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorبیگدلی, ایمان اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:33:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:33:12Z
dc.date.available1399-07-08T22:33:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:33:12Z
dc.date.issued2012-11-21en_US
dc.date.issued1391-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-23en_US
dc.date.submitted1395-09-03fa_IR
dc.identifier.citationنجفی, محمود, بیگدلی, ایمان الله. (1391). نقش مهارت های زندگی در پیش بینی روان دانش آموزان. فرهنگ مشاوره و روان درمانی, 3(11), 101-116. doi: 10.22054/qccpc.2012.6081fa_IR
dc.identifier.issn2345-6051
dc.identifier.issn2476-6178
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2012.6081
dc.identifier.urihttp://qccpc.atu.ac.ir/article_6081.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135052
dc.description.abstractهدف اساسی پژوهش حاضر، پیش بینی سلامت روان مهارت های زندگی در دانش آموزان بود، به این منظور نمونه ای به حجم 800 نفر با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب و پرسشنامه های مهارت زندگی و سلامت روان 28 سوالی روی آنها اجرا گردید، نتایج نشان داد که بین آگاهی از مهارت های زندگی و سلامت روان (نشانگان مرضی کمتر) رابطه منفی معنی دار وجود دارد، همچنین تجلیل رگرسیون گام به گام نشان دادکه در گام اول متغیر کنترل هیجانات وارد معادله رگرسیون شده و به تنهایی 26 درصد از واریانس سلامت روان را تبیین میکند، پس از آن مهارت مقابله با استرس، خودآگاهی، تصمیم گیری و همدلی به ترتیب نقش مهم و معناداری در پیش بینی سلامت روان داشتند، در مجموع این متغیرها 37 درصد از تغییرات سلامت روانی را پیش بینی میکنند، نتایج بیانگر نقش و اهمیت مهارت های زندگی در پیشگیری از اختلالات است و دارای تلویحات کاربردی برای مسئولان و برنامه ریزان آموزش و پرورش استfa_IR
dc.format.extent234
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفرهنگ مشاوره و روان درمانیfa_IR
dc.relation.ispartofCounseling Culture and Psycotherapyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2012.6081
dc.subjectمهارت های زندگیfa_IR
dc.subjectسلامت روانfa_IR
dc.subjectدانش آموزfa_IR
dc.titleنقش مهارت های زندگی در پیش بینی روان دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue11
dc.citation.spage101
dc.citation.epage116


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد