نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی آبینه ئی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorرداد, ایرجfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:31:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:31:06Z
dc.date.available1399-07-08T22:31:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:31:06Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-08en_US
dc.date.submitted1394-02-18fa_IR
dc.identifier.citationحسینی آبینه ئی, محمد رضا, رداد, ایرج. (1395). مطالعه میزان رضایت‌مندی کاربران و کتابداران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از محیط رابط کاربری نرم افزار سیمرغ، تحلیل عناصر و ویژگی‌های مطرح در آن. دانش شناسی, 9(34), 19-34.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2784
dc.identifier.urihttp://qje.iau-tnb.ac.ir/article_528295.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/134263
dc.description.abstract<strong>هدف:</strong> هدف اصلی از این پژوهش، شناسایی و تحلیل عناصر و ویژگی‌های مطرح در رابط کاربر نرم افزار سیمرغ و تعیین میزان رضایت کاربران و کتابداران کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از تعامل با این نرم‌افزار است.<br /> <strong> روش پژوهش:</strong> این پژوهش از نوع کاربردی است و به روش پیمایشی انجام گرفته است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه استاندارد QUIS بود که در میان کلیه کتابداران کتابخانه مرکزی آستان قدس و 386 نفر از کاربران نرم‌افزار سیمرغ که به شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده بدون جایگذاری انتخاب شده بودند، توزیع و جمع‌آوری شد. داده‌های گردآوری شده با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی و آزمون‌های آماری "علامت یک نمونه‌ای" و "فریدمن" مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> یافته‌های پژوهش نشان داد، شرکت‌کنندگان در این پژوهش در حد متوسطی از تعامل با نرم افزار سیمرغ رضایت داشته‌اند. در عین حال میانگین رضایت کتابداران نسبت به کاربران، به‌طور معناداری بیشتر است. همچنین بین میزان رضایت کاربران و کتابداران از تعامل با نرم افزار سیمرغ، برحسب سواد کتابخانه‌ای و نیز سابقه و میزان آشنایی آنها با این نرم افزار، تفاوت وجود دارد؛ اما متغیرهای جنسیت، حوزه شغلی، مقطع تحصیلی و همچنین سواد رایانه‌ای، تفاوت معناداری در میزان رضایت‌مندی کاربران به دنبال نداشته است.<br /> <strong>نتیجه گیری:</strong> از دیدگاه کاربران و کتابداران کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، کارآیی رابط کاربر نرم افزار سیمرغ در حد متوسط و در موارد اندکی متوسط به بالا است. با توجه بیشتر به هم‌خوانی عناصر و ویژگی‌های رابط کاربر این نرم افزار با نیازها نظرات و ویژگی‌های گروه‌های مختلف کاربران، می‌توان بر رضایت‌مندی آنها افزود.fa_IR
dc.format.extent739
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی تهران شمالfa_IR
dc.relation.ispartofدانش شناسیfa_IR
dc.subjectمحیط رابط کاربرfa_IR
dc.subjectرضایت‌مندی کاربرانfa_IR
dc.subjectرضایت‌مندی کتابدارانfa_IR
dc.subjectنرم افزار کتابخانه‌ای سیمرغfa_IR
dc.subjectتعامل انسان - رایانهfa_IR
dc.subjectنرم افزارهای کتابخانه‌ایfa_IR
dc.subjectفهرست رایانه‌ایfa_IR
dc.titleمطالعه میزان رضایت‌مندی کاربران و کتابداران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از محیط رابط کاربری نرم افزار سیمرغ، تحلیل عناصر و ویژگی‌های مطرح در آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی و کارشناس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضویfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علم اطلاعت و دانش‌شناسی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع).fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue34
dc.citation.spage19
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد