نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاستکی, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorعلیایی زند, شهینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:22:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:22:42Z
dc.date.available1399-07-08T22:22:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:22:42Z
dc.date.issued2009-03-21en_US
dc.date.issued1388-01-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-28en_US
dc.date.submitted1394-03-07fa_IR
dc.identifier.citationاستکی, مهناز, علیایی زند, شهین. (1388). مقایسه کار آمدی حافظه کوتاه مدت دیداری و شنیداری در ریتم های سیرکادین دانش آموزان10-8 سال. فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 1(1), 32-44.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0328
dc.identifier.issn2383-2304
dc.identifier.urihttp://qpr.iauctb.ac.ir/article_512041.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/131138
dc.description.abstractپژوهش حاضر به منظور مقایسه کار آمدی حافظه کوتاه مدت ( دیداری و شنیداری )در ریتم های سیرکادین(شبانه روزی)دانش آمـوز ان 8-10 سال در ساعات مختلف روز با توجه به مبحث زمان -روانشناسی انجام شد. جهت انجام پژوهش با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای 104 دانش آموز (52 دختر و 52 پسر )از مدارس دو نوبته مناطق 7و8 تهران انتخاب شدند. هر دو جنس به چهار گروه 13 نفره تقـسیم و در سـاعات مختلف (8،11،16،14) مورد آزمون بینایی حافظه کوتاه مدت وحافظه شنیداری عددی وکسلر قرار گرفتند. نتایج با استفاده از آزمون F تجزیه و تحلیل شد و نشان داد :بین کارآمدی حافظه کوتاه مدت دانش آموزان در ساعات مختلف روز در دو جنس تفاوت معنادار مـشاهده شـدو پـسران عملکرد ب الاتری نسبت به دختران نشان دادند . کار آمدی حافظه کوتاه مدت دیداری دختران در ساعت16 و پـسران در سـاعات 8و 11 بـالاتر از ساعات دیگر بود .بین کار آمدی حافظه کوتاه مدت شنیداری دختران و پسران در ساعات مختلف روز تفاوتی مشاهده نشد .برخی یافته ها بـا آن چه در پژوهشها ی مشابه در دیگر کشورها به دست آمده، همخوانی دارد . بر اساس یافته های به دست آمده توجه به ریتم های زیـستی و زمـان - روان شناختی(کرونوسایکولوژی) در توزیع فعالیتهای ذهنی از اهمیت به سزایی در امر برنامه ریزی برخوردار است .fa_IR
dc.format.extent324
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه تحقیقات روانشناختیfa_IR
dc.subjectحافظه کوتاه مدت ( دیداری و شنیداری )fa_IR
dc.subjectریتم های سیرکادینfa_IR
dc.subjectزمان- روان شناسیfa_IR
dc.titleمقایسه کار آمدی حافظه کوتاه مدت دیداری و شنیداری در ریتم های سیرکادین دانش آموزان10-8 سالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage32
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد