دوره 4, شماره 15

 

ارسال های اخیر

  • مشخصه روان سنجی پرسشنامه باورهای اختلال خوردن در نمونه ای از نوجوانان 

    علی هومن, حیدر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-09-22)
    پژوهش حاضر ویژگی های روانسنجی پرسش نامه باورهای اختلال خوردن کوپروهمکاران (1997) را مورد بررسی قرار داد. روش: نمونه آماری این پژوهش دانش آموزان دبیرستانی و پیش دانشگاهی بودند که به شیوه نمونه برداری خوشه ای تصادفی از میان ...

  • اثربخشی روش اثربخشی روش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش افسردگی ونگرش های ناکارآمد در بیماران قلبی 

    کوشکی, شیرین؛ جمالی, محمود؛ صالحی, مهدیه؛ اکبری, حمزه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-09-22)
    این پژوهش تحقیقی است که اثربخشی روش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی را در کاهش نگرش های ناکارآمد و افسردگی بیماران قلبی بررسی کرده است. هدف این پژوهش کمک به کاهش افسردگی و نگرش های ناکارآمد در بیماران قلبی است که روش مذکورمنجر ...

  • بررسی عملی بودن، اعتبار و روایی تست تجدید نظر شده شادکامی 

    علی هومن, حیدر؛ وطن خواه, حمیدرضا؛ درستکار, ساناز (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-09-22)
    هدف این پژوهش بررسی عملی بودن، اعتبار و روایی تست تجدیدنظر شده شادکامی آکسفورد بود. بدین منظور تعداد 468 نفر (232 دختر و 236 پسر) از دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران پرسشنامه تجدید نظر شده شادکامی آکسفورد را که شامل 67 گویه ...

  • بررسی اثربخشی آموزش اخلاق به کمک فیلم های پویانمایی 

    مفیدی, فرخنده؛ کفیلی مقدم, سیما (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-09-22)
    این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی آموزش اخلاق به کمک فیلم های پویانمایی در رشد اخلاق دانش آموزان پیش دبستانی بود. در این پژوهش جامعه آماری عبارت است از کلیه کودکان پیش دبستانی منطقه 2 شهر تهران که در سال 90- 1389 مشغول به ...

  • مقایسه توانائی دانش‌آموزان عادی و تیزهوش بر پایه تئوری کلاسیک و سؤال– پاسخ 

    علی هومن, حیدر؛ رحمانی, مرضیه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2012-09-22)
    هدف این پژوهش، سنجش هوش سیال کتل دانش¬آموزان تیزهوش و عادی برپایه دو مدل کلاسیک و صفت مکنون بوده است. برای این مقصود 435 نفر از دانش¬آموزان تیزهوش به گونه تصادفی از مراکز استعدادهای درخشان و 449 نفر از دانش¬آموزان عادی با ...