| dc.contributor.author | افتخاری, اصغر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:20:44Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:20:44Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:20:44Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:20:44Z | |
| dc.date.issued | 2001-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1380-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2001-09-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1380-06-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | افتخاری, اصغر. (1380). ساخت دولتی امنیت ملّی. فصلنامه مطالعات راهبردی, 4(13), 257-280. | fa_IR |
| dc.identifier.uri | http://quarterly.risstudies.org/article_1190.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/130430 | |
| dc.description.abstract | <p>اگر کشوری در وضعیتی قرار داشته باشد که به صورت نسبی یا کامل از تهدید احتمالینظامی، سیاسی و یا اقتصادی دیگر کشورها به دور باشد، در آن صورت دارای امنیت ملیاست. با این تلقی، تأمین امنیت ملی از مسؤولیتهای اولیه و بنیادین دولت به شمار میآید. [بههمین دلیل است که] در نظامهای سیاسی فدرال - از قبیل ایالات متحده آمریکا - قانوناساسی تصریح دارد که حکومتهای فدرال برای تأمین امنیت ملی لازم است تا در قالبمجموعه واحدی عمل نموده و نظام دفاع مشترک 1 را پیشه سازند.»</p> | fa_IR |
| dc.format.extent | 529 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشکده مطالعات راهبردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مطالعات راهبردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Strategic Studies Quarterly | en_US |
| dc.subject | مطالعات پایه و روش شناسی | fa_IR |
| dc.title | ساخت دولتی امنیت ملّی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی- پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 13 | |
| dc.citation.spage | 257 | |
| dc.citation.epage | 280 | |