نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخسروی پور, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorپورجاوید, سهیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:11:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:11:20Z
dc.date.available1399-07-08T22:11:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:11:20Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-09-27en_US
dc.date.submitted1395-07-06fa_IR
dc.identifier.citationخسروی پور, بهمن, پورجاوید, سهیلا. (1396). شناسایی عوامل مؤثر بر رشد کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک(SME) زنان روستایی در شهرستان اسلام آباد غرب با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا. راهبردهای توسعه روستایی, 4(3), 299-315. doi: 10.22048/rdsj.2018.51322.1528fa_IR
dc.identifier.issn2383-2657
dc.identifier.issn2383-1995
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22048/rdsj.2018.51322.1528
dc.identifier.urihttp://rdsj.torbath.ac.ir/article_58179.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/126979
dc.description.abstractکارآفرینی فرآیندی است که نقش حیاتی در تداوم، رشد و توسعه ملّی ایفا می­کند. اهمیت آن تا جایی است که اقتصاد دانان، کارآفرینان را موتور رشد و توسعه اقتصادی جامعه می­دانند. ارتقای فعالیت­های کارآفرینانه­ زنان، محرکی مؤثر برای رشد و توسعه اقتصاد و بهبود کیفیت زندگی آن­ها محسوب می­شود. هدف اصلی این تحقیق،‌ شناسایی عوامل مؤثر بر رشد کارآفرینی در کسب­وکارهای کوچک(SME) زنان روستایی شهرستان اسلام­آباد غرب با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا بود. این تحقیق به‌صورت کیفی و با مشارکت 48 نفر از زنان کارآفرین روستایی انجام شده است. اطلاعات از طریق مصاحبه­های صورت­گرفته با زنان کارآفرین جمع­آوری و برای تحلیل داده­ها نیز از روش تحلیل محتوا استفاده شد. نتایج تحلیل محتوای نظرات زنان روستایی عوامل مؤثر بر رشد کارآفرینی در کسب­وکارهای کوچک را هفت دسته عوامل کلی فردی، محیطی، فرهنگی- اجتماعی، انگیزشی،  آموزشی- ترویجی، سیاست­گذاری و مدیریتی نشان­داد. لذا با عنایت به نتایج تحلیل صورت­گرفته و به­منظور افزایش کمّی شمار کارآفرینان روستایی، ارتقای کیفی مقوله­ کارآفرینی در کسب­وکارهای کوچک و گسترش فرهنگ کارآفرینی و خوداشتغالی در جامعه­روستایی به­ویژه در بین زنان روستایی که بازوان توانای فعالیت­های روستایی محسوب می­شوند، به­کارگیری سیاست­های تشویقی و حمایتی از سوی دولت پیشنهاد می­گردد.  لذا توجه نمودن به متغیرهای هر کدام از این مؤلفه­ها و تقویت آن­ها می­تواند سبب ایجاد انگیزه در زنان روستایی و توسعه این نوع کسب و کار در روستا گردد.fa_IR
dc.format.extent555
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربت حیدریهfa_IR
dc.publisheruniversity of torbat heydariehen_US
dc.relation.ispartofراهبردهای توسعه روستاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Rural Development Strategiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22048/rdsj.2018.51322.1528
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectتوسعه روستاییfa_IR
dc.subjectکسب و کارهای کوچک (SME)fa_IR
dc.subjectزنان روستاییfa_IR
dc.subjectترویج و آموزش کشاورزیfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل مؤثر بر رشد کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک(SME) زنان روستایی در شهرستان اسلام آباد غرب با استفاده از تکنیک تحلیل محتواfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آموزش کشاورزی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue3
dc.citation.spage299
dc.citation.epage315


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد