نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشاملو, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, مناfa_IR
dc.contributor.authorرضوانی, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:05:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:05:20Z
dc.date.available1399-07-08T22:05:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:05:20Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-08en_US
dc.date.submitted1397-08-17fa_IR
dc.identifier.citationشاملو, ابراهیم, قاسمی, منا, رضوانی, فرشته. (1396). اثربخشی آموزش معنویت بر کاهش تعارضات زناشویی. پژوهشنامه مددکاری اجتماعی, 4(13), 95-120. doi: 10.22054/rjsw.2017.10224fa_IR
dc.identifier.issn2476-6399
dc.identifier.issn2476-6380
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/rjsw.2017.10224
dc.identifier.urihttp://rjsw.atu.ac.ir/article_10224.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124781
dc.description.abstract<strong>چکیده</strong><br /> <em>این تحقیق با موضوع اثربخشی آموزش معنویت بر کاهش تعارضات زناشویی انجام شد. پس از بررسی و مطالعۀ مباحث و دیدگاه‌های گوناگون انجام شده، در خصوص روابط میان متغیرها، تعداد 2 فرضیه مطرح شد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد تعارضات زناشویی دکتر ثنایی بود. جامعۀ آماری شامل کلیه زوجین مراجعه‌کننده به مراکز مشاوره دادگستری شهرستان شاهرود در سال 1395 بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی، تعداد 30 زوج به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. طرح پژوهشی طرح نیمه تجربی با پیش‌آزمون- پس‌آزمون و گروه کنترل بود. ابتدا برای هر گروه پیش‌آزمون اجرا گردیده، سپس مداخله آزمایشی (مهارت‌های معنویت) در طی 10 جلسه به اجرا درآمد. پس از اتمام برنامه آموزشی، پس‌آزمون اجرا گردید. زوجین پس از گذشت 5/1 ماه تحت آزمون پیگیری قرار گرفتند. نتایج فرضیات با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس تک متغیری و چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند؛ داده‌ها نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارتی آموزش معنویت موجب کاهش تعارضات زوجین گردید.</em><br /> <strong> </strong><br /> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent2043
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مددکاری اجتماعیfa_IR
dc.relation.ispartofA Research Journal on Social Worken_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/rjsw.2017.10224
dc.subjectواژه‌های کلیدی: آموزش معنویتfa_IR
dc.subjectتعارضات زناشوییfa_IR
dc.subjectرویکرد حل مسئلهfa_IR
dc.subjectمعنویتfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش معنویت بر کاهش تعارضات زناشوییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد جامعه شناسی. (نویسنده مسئول).fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی شخصیت بهزیستی سمنانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue13
dc.citation.spage95
dc.citation.epage120


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد