| dc.contributor.author | شاملو, ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | قاسمی, منا | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضوانی, فرشته | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:05:20Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:05:20Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:05:20Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:05:20Z | |
| dc.date.issued | 2017-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-11-08 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-08-17 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شاملو, ابراهیم, قاسمی, منا, رضوانی, فرشته. (1396). اثربخشی آموزش معنویت بر کاهش تعارضات زناشویی. پژوهشنامه مددکاری اجتماعی, 4(13), 95-120. doi: 10.22054/rjsw.2017.10224 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-6399 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6380 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/rjsw.2017.10224 | |
| dc.identifier.uri | http://rjsw.atu.ac.ir/article_10224.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124781 | |
| dc.description.abstract | <strong>چکیده</strong><br /> <em>این تحقیق با موضوع اثربخشی آموزش معنویت بر کاهش تعارضات زناشویی انجام شد. پس از بررسی و مطالعۀ مباحث و دیدگاههای گوناگون انجام شده، در خصوص روابط میان متغیرها، تعداد 2 فرضیه مطرح شد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد تعارضات زناشویی دکتر ثنایی بود. جامعۀ آماری شامل کلیه زوجین مراجعهکننده به مراکز مشاوره دادگستری شهرستان شاهرود در سال 1395 بود که با روش نمونهگیری تصادفی، تعداد 30 زوج به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. طرح پژوهشی طرح نیمه تجربی با پیشآزمون- پسآزمون و گروه کنترل بود. ابتدا برای هر گروه پیشآزمون اجرا گردیده، سپس مداخله آزمایشی (مهارتهای معنویت) در طی 10 جلسه به اجرا درآمد. پس از اتمام برنامه آموزشی، پسآزمون اجرا گردید. زوجین پس از گذشت 5/1 ماه تحت آزمون پیگیری قرار گرفتند. نتایج فرضیات با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس تک متغیری و چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند؛ دادهها نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارتی آموزش معنویت موجب کاهش تعارضات زوجین گردید.</em><br /> <strong> </strong><br /> <strong> </strong> | fa_IR |
| dc.format.extent | 2043 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه مددکاری اجتماعی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | A Research Journal on Social Work | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/rjsw.2017.10224 | |
| dc.subject | واژههای کلیدی: آموزش معنویت | fa_IR |
| dc.subject | تعارضات زناشویی | fa_IR |
| dc.subject | رویکرد حل مسئله | fa_IR |
| dc.subject | معنویت | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی آموزش معنویت بر کاهش تعارضات زناشویی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد جامعه شناسی. (نویسنده مسئول). | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت بهزیستی سمنان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 13 | |
| dc.citation.spage | 95 | |
| dc.citation.epage | 120 | |