نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابوطالبی اصفهانی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorافشاری, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:03:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:03:48Z
dc.date.available1399-07-08T22:03:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:03:48Z
dc.date.issued2018-09-23en_US
dc.date.issued1397-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-11en_US
dc.date.submitted1397-08-20fa_IR
dc.identifier.citationابوطالبی اصفهانی, محسن, افشاری, علیرضا. (1397). علل عبور عابران پیاده از زیر پل‌های عابر و راهکارهای پیشگیری از تصادفات در زیر آنها (مطالعه موردی: شهر اصفهان). جاده, 26(96), 45-58.fa_IR
dc.identifier.issn1735-062X
dc.identifier.issn2676-4261
dc.identifier.urihttp://road.bhrc.ac.ir/article_77058.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124229
dc.description.abstract<em>پل‌های عابر پیاده امکان عبور غیرهمسطح ایمن عابران از عرض معابر را تامین می‌کنند. مشاهده شده با وجود پل عابر پیاده معمولی و حتی مکانیزه (پله‌برقی)، عابران پیاده به صورت همسطح عبور می‌کنندکه در برخی موارد موجب تصادف می‌شوند. بنابراین علت مشاهده این رفتار عابران پیاده لازم است بررسی گردد. لذا هدف از این مطالعه بررسی تاثیر پل‌های عابر پیاده و مکانیزه شدن آنها در عبور غیر همسطح از معابر و پیشگیری و کاهش تصادفات و افزایش ایمنی عابران پیاده در زیر آنها، است. بدین منظور از پرسشنامه و تحلیل‌های آماری مربوطه که از مصاحبه روی شهروندان اصفهانی که ازروی پل‌های عابر پیاده و یا زیر آنها عبور کرده‌اند، استفاده شده است. همچنین  از آمار تصادفات عابران در سال های 1391 الی نیمه اول سال 1395 در محل پل‌های تحت مطالعه، استفاده شده است. آمار تصادفات و نتایج مطالعه میدانی نشان داد پل‌های عابر پیاده معمول و یا مکانیزه (پله‌برقی) دارای اثربخشی مناسبی نبوده‌اند، لذا وجود آسانسور در پل‌ها می‌تواند به مقدار قابل توجهی باعث بالارفتن اثر بخشی آنها گردد. علاوه براین ایجاد نرده با توجه به آمار و نظرات مصاحبه شوندگان در جلوگیری از عبور همسطح اجتناب‌ناپذیر است. آموزش، تامین امنیت اجتماعی و جلوه‌های بصری زیبای پل‌ها در جذب عابران تاثیرگذار بوده و نیاز به به یک برنامه پیشگیرانه و توجه ویژه است. تجهیز پل‌های مکانیزه به آسانسور و نرده در پیشگیری از تصادفات زیر پل‌های عابر پیاده محرز بوده و آموزش عابران، ایجاد امنیت اجتماعی بیشتر و زیبا سازی پل‌ها در عبور از آنها بسیار موثر است.</em>fa_IR
dc.format.extent1265
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofجادهfa_IR
dc.relation.ispartofRoaden_US
dc.subjectایمنیfa_IR
dc.subjectپل عابر پیادهfa_IR
dc.subjectپل مکانیزهfa_IR
dc.subjectتصادفاتfa_IR
dc.subjectعابر پیادهfa_IR
dc.titleعلل عبور عابران پیاده از زیر پل‌های عابر و راهکارهای پیشگیری از تصادفات در زیر آنها (مطالعه موردی: شهر اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل، دانشکده عمران و حمل‌ونقل، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناس ارشد، گروه عمران، دانشکده مهندسی عمران، موسسه آموزشی عالی دانش پژوهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue96
dc.citation.spage45
dc.citation.epage58
nlai.contributor.orcid0000-0001-5471-1615


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد