| dc.contributor.author | ابوطالبی اصفهانی, محسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | افشاری, علیرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:03:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:03:48Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:03:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:03:48Z | |
| dc.date.issued | 2018-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-11-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-08-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ابوطالبی اصفهانی, محسن, افشاری, علیرضا. (1397). علل عبور عابران پیاده از زیر پلهای عابر و راهکارهای پیشگیری از تصادفات در زیر آنها (مطالعه موردی: شهر اصفهان). جاده, 26(96), 45-58. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-062X | |
| dc.identifier.issn | 2676-4261 | |
| dc.identifier.uri | http://road.bhrc.ac.ir/article_77058.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124229 | |
| dc.description.abstract | <em>پلهای عابر پیاده امکان عبور غیرهمسطح ایمن عابران از عرض معابر را تامین میکنند. مشاهده شده با وجود پل عابر پیاده معمولی و حتی مکانیزه (پلهبرقی)، عابران پیاده به صورت همسطح عبور میکنندکه در برخی موارد موجب تصادف میشوند. بنابراین علت مشاهده این رفتار عابران پیاده لازم است بررسی گردد. لذا هدف از این مطالعه بررسی تاثیر پلهای عابر پیاده و مکانیزه شدن آنها در عبور غیر همسطح از معابر و پیشگیری و کاهش تصادفات و افزایش ایمنی عابران پیاده در زیر آنها، است. بدین منظور از پرسشنامه و تحلیلهای آماری مربوطه که از مصاحبه روی شهروندان اصفهانی که ازروی پلهای عابر پیاده و یا زیر آنها عبور کردهاند، استفاده شده است. همچنین از آمار تصادفات عابران در سال های 1391 الی نیمه اول سال 1395 در محل پلهای تحت مطالعه، استفاده شده است. آمار تصادفات و نتایج مطالعه میدانی نشان داد پلهای عابر پیاده معمول و یا مکانیزه (پلهبرقی) دارای اثربخشی مناسبی نبودهاند، لذا وجود آسانسور در پلها میتواند به مقدار قابل توجهی باعث بالارفتن اثر بخشی آنها گردد. علاوه براین ایجاد نرده با توجه به آمار و نظرات مصاحبه شوندگان در جلوگیری از عبور همسطح اجتنابناپذیر است. آموزش، تامین امنیت اجتماعی و جلوههای بصری زیبای پلها در جذب عابران تاثیرگذار بوده و نیاز به به یک برنامه پیشگیرانه و توجه ویژه است. تجهیز پلهای مکانیزه به آسانسور و نرده در پیشگیری از تصادفات زیر پلهای عابر پیاده محرز بوده و آموزش عابران، ایجاد امنیت اجتماعی بیشتر و زیبا سازی پلها در عبور از آنها بسیار موثر است.</em> | fa_IR |
| dc.format.extent | 1265 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | جاده | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Road | en_US |
| dc.subject | ایمنی | fa_IR |
| dc.subject | پل عابر پیاده | fa_IR |
| dc.subject | پل مکانیزه | fa_IR |
| dc.subject | تصادفات | fa_IR |
| dc.subject | عابر پیاده | fa_IR |
| dc.title | علل عبور عابران پیاده از زیر پلهای عابر و راهکارهای پیشگیری از تصادفات در زیر آنها (مطالعه موردی: شهر اصفهان) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه برنامهریزی و حملونقل، دانشکده عمران و حملونقل، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناس ارشد، گروه عمران، دانشکده مهندسی عمران، موسسه آموزشی عالی دانش پژوهان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 26 | |
| dc.citation.issue | 96 | |
| dc.citation.spage | 45 | |
| dc.citation.epage | 58 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-5471-1615 | |