| dc.contributor.author | فائزی, سید فرزین | fa_IR |
| dc.contributor.author | زارعی چقاالهی, شاپور | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:03:45Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:03:45Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:03:45Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:03:45Z | |
| dc.date.issued | 2018-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-07-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-04-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فائزی, سید فرزین, زارعی چقاالهی, شاپور. (1397). عوامل موثر در توجیه اقتصادی قطار سبک شهری (مطالعه موردی شهر کرمانشاه). جاده, 26(95), 13-27. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-062X | |
| dc.identifier.issn | 2676-4261 | |
| dc.identifier.uri | http://road.bhrc.ac.ir/article_65619.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124211 | |
| dc.description.abstract | <em>از بهترین و کمهزینهترین روشهای کاهش آلایندههای کلانشهرها کاستن مصرف سوختهای فسیلی است. برای این منظور باید کاربرد ناوگان ریلی برقی را در شهرها گستراند. هماینک گازهای متصاعد از خودروها و سوختهای فسیلی و نیز گردوغبار منطقهای سبب شده تا شهر کرمانشاه که از قطبهای مهم کشاورزی، صنعتی و خدماتی، از دید آلودگی نهتنها در کشور بلکه در جهان از شهرهای بسیار آلوده به شمار آید. از این رو هدف از این تحقیق تعیین عوامل موثر در توجیه اقتصادی قطار سبک شهری کرمانشاه میباشد. روش تحقیق، روش تحلیل اقتصاد مهندسی بوده که پس از مشخص شدن هزینههای مختلف ساخت و بهرهبرداری و همچنین برآورد دقیق تمامی درآمدهای کمی، به بررسی اقتصادی بودن موضوع تحقیق پرداخته شده است. مسیرهای مورد مطالعه عبارتاند از: میدان معلم (شمال شهر) تا میدان آزادی و از میدان آزادی تا میدان فردوسی <br /> (جنوب شهر). نتایج نشان میدهد با توجه به روشهای اقتصاد مهندسی ازجمله روشهای ارزش خالص کنونی طرح، نسبت منافع به هزینهها، نرخ بازده داخلی و ارزشافزوده اقتصادی و مثبت بودن تمامی پارامترهای فوق و همچنین به دلیل کاهش مصرف سوختهای فسیلی، کاهش زمان سفر، کاهش سوانح و تصادفات و حفظ محیطزیست پروژه قطار سبک شهری کرمانشاه دارای توجیه اقتصادی میباشد. نتایج مطالعات انجامشده در تحقیق حاضر میتواند در دیگر کلانشهرهای ایران جهت استفاده از سیستم حملونقل ریلی درونشهری به کار گرفته شود.</em>
<em> </em> | fa_IR |
| dc.format.extent | 318 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | جاده | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Road | en_US |
| dc.subject | قطار سبک شهری | fa_IR |
| dc.subject | کرمانشاه | fa_IR |
| dc.subject | توجیه اقتصادی | fa_IR |
| dc.subject | ارزش خالص کنونی | fa_IR |
| dc.subject | ارزشافزوده | fa_IR |
| dc.title | عوامل موثر در توجیه اقتصادی قطار سبک شهری (مطالعه موردی شهر کرمانشاه) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علمی عمران، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 26 | |
| dc.citation.issue | 95 | |
| dc.citation.spage | 13 | |
| dc.citation.epage | 27 | |