نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, علیfa_IR
dc.contributor.authorزرپوش, بهروزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:57:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:57:55Z
dc.date.available1399-07-08T21:57:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:57:55Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-04en_US
dc.date.submitted1398-08-13fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, علی, زرپوش, بهروز. (1398). بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی بر الگوی مصرف تغذیه در میان شهروندان بالای 18 سال شهر اردبیل. مطالعات جامعه شناختی شهری, 9(31), 151-174.fa_IR
dc.identifier.issn2345-3273
dc.identifier.issn2588-4425
dc.identifier.urihttp://urb.dehaghan.ac.ir/article_668845.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/122004
dc.description.abstractهدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر شبکه­های اجتماعی بر الگوی مصرف تغذیه در میان شهروندان بالای 18 سال شهر اردبیل است. از لحاظ هدف، تحقیق حاضر از نوع کاربردی و از لحاظ روش گردآوری اطلاعات پیمایشی است. در این پژوهش از نظریه­ی سبک زندگی پیر بوردیو و نظریه­ی پست­مدرنیستی کارکرد شبکه‌های اجتماعی به عنوان چارچوب نظری منتخب استفاده شده وجامعه آماری این تحقیق کلیه­ی شهروندان بالای 18 سال شهر اردبیل است که طبق آخرین سرشماری تعداد آنها بیش از 115000 نفر است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر برآورد گردید و نمونه­ها با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای چند   مرحله­ای انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه­های محقق­ساخته و برای تحلیل داده­ها از نرم­افزار SPSS استفاده شد. طبق نتایج توصیفی به دست آمده از تحقیق، به طور میانگین نیمی از نمونه­­آماری، حداقل روزی یک ساعت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند برای شبکه تلگرام و اولویت بیشتری قائل هستند. نتایج آمار استباطی نشان داد که شبکه­های اجتماعی بر اصلاح الگوی مصرف تغذیه در میان شهروندان شهر اردبیل تأثیر مثبت معناداری دارد و 255/0 از تغییرات مربوط به اصلاح الگوی مصرف تغذیه شهروندان را پیش­بینی می­کند. همچنین شبکه­های اجتماعی بر ابعاد مصرف تغذیه­ای به سبک طب سنتی و ایمنی غذا تأثیر مثبت معنادار و بر بُعد مصرف فست فودها تأثیر منفی معناداری داشتند.fa_IR
dc.format.extent561
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات جامعه شناختی شهریfa_IR
dc.relation.ispartofUrban Sociological Studiesen_US
dc.subjectشبکه های اجتماعیfa_IR
dc.subjectالگوی مصرفfa_IR
dc.subjectسبک زندگیfa_IR
dc.subjectشهروندان اردبیلfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر شبکه های اجتماعی بر الگوی مصرف تغذیه در میان شهروندان بالای 18 سال شهر اردبیلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران(نویسنده مسئول).fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue31
dc.citation.spage151
dc.citation.epage174
nlai.contributor.orcid0000-0001-9204-8105


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد