| dc.contributor.author | بهرنگی, محمد رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | ایزدیان, زینب | fa_IR |
| dc.contributor.author | عبدالهی, بیژن | fa_IR |
| dc.contributor.author | زین آبادی, حسن رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:40:34Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:40:34Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T21:40:34Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T21:40:34Z | |
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-02-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-11-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بهرنگی, محمد رضا, ایزدیان, زینب, عبدالهی, بیژن, زین آبادی, حسن رضا. (1398). بررسی و خوشهبندی موضوعی پژوهشهای حوزه مدیریت آموزشی در نشریات ایرانی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات, 26(3)doi: 10.22055/slis.2018.24910.1447 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5222 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22055/slis.2018.24910.1447 | |
| dc.identifier.uri | http://slis.scu.ac.ir/article_13799.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/115665 | |
| dc.description.abstract | هدف: هدف این پژوهش بررسی وضعیت پژوهشهای حوزه مدیریت آموزشی و شناسایی خوشههای موضوعی آن بر اساس مقالات نمایه شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است.<br /> روش: این پژوهش به روش توصیفی_ پیمایشی و با استفاده از روش همآیندی واژگان از روشهای تحلیل محتوا در علمسنجی، انجام شده است. جامعه پژوهش، کلیه مقالات نمایه شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در بازه زمانی 1395-1383 است. به منظور تحلیل دادهها از نرم افزار راور پریمپ، اکسل، ووس ویور و نت دراو استفاده شده است.<br />یافتهها: نتایج نشان میدهد حوزه مدیریت آموزشی در ایران از ده خوشه موضوعی تشکیل شده است، واژههایی که در این خوشهها بیشترین پیوند را به خود اختصاص دادهاند، عبارتند از دانشگاه، دانشآموز، برنامه درسی، آموزشعالی، خودکارآمدی، یادگیری، نگرش، اثربخشی، دانشجو و معلمان. واژه مدیران، پیشرفت تحصیلی، مدارس، آموزش و فناوری نیز از مفاهیم پر تکرار در پژوهشها هستند. متوسط نرخ رشد مقالات 12/29% است و 76 % پژوهشها به روش کمی انجام شده است.<br />نتیجهگیری: بررسیها نشان داد موضوع مقالات تنها بخشی از زیر مجموعه حوزه مدیریت آموزشی را پوشش میدهد و در موضوعات مورد بحث انباشتگی دانش صورت نگرفته است. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Chamran University of Ahvaz | en_US |
| dc.relation.ispartof | مطالعات کتابداری و علم اطلاعات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Library and Information Science Studies | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22055/slis.2018.24910.1447 | |
| dc.subject | مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | سیاستگذاری علمی | fa_IR |
| dc.subject | علم سنجی | fa_IR |
| dc.subject | پایگاه استنادی علوم جهان اسلام | fa_IR |
| dc.title | بررسی و خوشهبندی موضوعی پژوهشهای حوزه مدیریت آموزشی در نشریات ایرانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی. تهران. ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 26 | |
| dc.citation.issue | 3 | |