نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغفاری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorفتوحی, سمانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:40:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:40:20Z
dc.date.available1399-07-08T21:40:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:40:20Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-03en_US
dc.date.submitted1394-10-13fa_IR
dc.identifier.citationغفاری, سعید, فتوحی, سمانه. (1397). بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی و اضطراب کتابخانه ای در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات, 25(24), 219-232. doi: 10.22055/slis.2017.13127fa_IR
dc.identifier.issn2008-5222
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/slis.2017.13127
dc.identifier.urihttp://slis.scu.ac.ir/article_13127.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/115585
dc.description.abstractچکیده<br /> هدف: پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی و اضطراب کتابخانه ای در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی پرداخته است. <br /> روش: پژوهش حاضر پیمایشی است. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی می باشند که از بین آن ها 500 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند؛ از این تعداد 402 پرسشنامه بازگشت داده شد. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه طراحی شده مبتنی بر استاندارد قابلیت های سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی و مقیاس اضطراب کتابخانه ای باستیک استفاده شد.<br /> یافته ها: یافته های پژوهش حاکی از آن است که رابطه میان سواد اطلاعاتی و اضطراب کتابخانه ای در هر دو گروه زنان و مردان دارای تفاوت معنی دار است. همبستگی نمرات سواد اطلاعاتی و اضطراب کتابخانه‌ای در زنان (046/0P=) و در مردان (046/0P=) و در کل (009/0P=) است. همبستگی نمرات سواد اطلاعاتی و اضطراب کتابخانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد معنی‌دار (009/0P=) است و در مقطع دکتری معنی‌دار (668/0P=) نیست و در کل (009/0P=) است.<br /> نتیجه گیری: با افزایش سواد اطلاعاتی در دانشجویان کارشناسی ارشد، اضطراب کتابخانه‌ای کاهش می‌یابد. در دانشجویان دکتری این ارتباط مشاهده نشد. بیشترین سطح اضطراب با 3/39 درصد مربوط به اضطراب ملایم است.fa_IR
dc.format.extent661
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمطالعات کتابداری و علم اطلاعاتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Library and Information Science Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/slis.2017.13127
dc.subjectسواد اطلاعاتیfa_IR
dc.subjectاضطراب کتابخانه ایfa_IR
dc.subjectکتابخانه های دانشگاهیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی و اضطراب کتابخانه ای در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار علم اطلاعات و دانش شناسی. دانشگاه پیام نور قم.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی پیام نور قمfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue24
dc.citation.spage219
dc.citation.epage232


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد