| dc.contributor.author | بهرامی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | شیخ حسینی, مختار | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:39:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:39:50Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T21:39:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T21:39:50Z | |
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-12-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-09-27 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بهرامی, محمد, شیخ حسینی, مختار. (1398). چیستی دیپلماسی مردمی در اندیشه امام خمینی و مقایسه آن با دیپلماسی عمومی و سنتی. سیاست متعالیه, 7(25), 309-328. doi: 10.22034/sm.2019.37458 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-2676 | |
| dc.identifier.issn | 2645-5811 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22034/sm.2019.37458 | |
| dc.identifier.uri | http://sm.psas.ir/article_37458.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/115401 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی دیپلماسی مردمی در اندیشه امام خمینی و تبیین اشتراکات و افتراقات آن با دیپلماسی عمومی و سنتی مرسوم است. در این بررسی اشتراکات و افتراقات این مفاهیم تبیین و تبعیت از فطرت مخموره و محجوبه (نظریه دو فطرت) و رویکرد به سمت تعالی و تدانی، مبدأ اصلی تفاوتها و چارچوب اصلی مقایسه قرار گرفته است. روش پژوهش توصیفی – تحلیلی بوده و نتایج نشان داد، دیپلماسی مردمی در مقایسه با انواع دیگر دیپلماسی، منابع آن، منافع ملت و با توجه توأمان به دنیا و آخرت (کمال حقیقی) است و با دیپلماسی سنتی و عمومیای که منابع آن منافع ملی، کارگزار آن دولتها و مخاطبش دولتها و افکار عمومی هستند، تفاوت دارد. فصل ممیز دیپلماسی مردمی متعالیه این است که در سطوح مختلف کارگزاران و مخاطبین، عقل رئیس قوا شود و باقی قوا در خدمت آن قرار گیرد. دو محور اساسی دیپلماسی مردمی متعالیه شامل: فعالیتهای ایجابی و فعالیتهای سلبی است. مورد اول براساس فطرت مخموره و در جهت دفاع از عقل به عنوان رئیس قوا و مورد دوم با توجه به فطرت محجوبه و در جهت نفی محوریت وهم، غضب و شهوت و نیز استفاده از عقل در جهت این اهداف میباشد. تفاوت دیگر میان دیپلماسی متعالیه با مدل متعارف و متدانی، در توجه آنان به دنیا و آخرت است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 359 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مطالعات سیاسی حوزه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | سیاست متعالیه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Transcendent Policy | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22034/sm.2019.37458 | |
| dc.subject | دیپلماسی مردمی | fa_IR |
| dc.subject | دیپلماسی عمومی | fa_IR |
| dc.subject | دیپلماسی سنتی | fa_IR |
| dc.subject | نظریه فطرت | fa_IR |
| dc.subject | امام خمینی | fa_IR |
| dc.subject | سیاست خارجی | fa_IR |
| dc.title | چیستی دیپلماسی مردمی در اندیشه امام خمینی و مقایسه آن با دیپلماسی عمومی و سنتی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری جامعهشناسی سیاسی، دانشگاه باقرالعلوم؛ دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه قم، قم، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علوم سیاسی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، قم، ایران و عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 25 | |
| dc.citation.spage | 309 | |
| dc.citation.epage | 328 | |