دوره 5, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
اثر هیدرودینامیک اسکوات بر راسته آب بازان در آب های کم عمق و مناطق جزر و مدی در سواحل ایرانی خلیج فارس و دریای عمان (دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2019-10-23)پستانداران دریایی از مهم ترین گونههای دریایی بوده و در صدر زنجیره غذایی قرار دارند. سلامت و جمعیت این گونه ها نشانه سلامت اکوسیستم دریا و دور بودن محیط زیست دریایی از چالشهای حاد میباشد. در مطالعهی حاضر، به منظور ...
 
- 
تاثیر کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی دریانوردان (STCW) بر پدافند غیرعامل بنادر (دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2019-10-23)سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) دو ماموریت اساسی دارد. ماموریت اول، ایجاد و افزایش ایمنی در دریا و مأموریت دوم، جلوگیری و رفع آلودگی آب دریاها است. این سازمان برای رسیدن به اهداف یاد شده اقدام به تهیه و تدوین کنوانسیون ...
 
- 
طراحی بدنه فشار کروی تحت فشار هیدرواستاتیک برای عمق 2000 متر با استفاده ازاستاندارد ABS و نرم افزار آباکوس (دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2019-10-23)در این مقاله کمانش خطی و غیر خطی پوسته کروی شکل تحت تاثیر نیروی فشار هیدرو استاتیک اعماق دریا مورد بررسی قرار گرفته شده است. برای محاسبات از استاندارد ABS استفاده و ویژگی های ماده به کار برده شده ...
 
- 
اهمیت مسأله ی زمان بندی جرثقیل اسکله در افزایش بهره وری پایانه های کانتینری (دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2019-10-23)با افزایش ابعاد کشتیهای کانتینربر، زمان ماندن کشتیهای کانتینری در اسکله افزایش یافته است. جرثقیلهای اسکله وظیفه تخلیه (بارگیری) کانتینرها را از (به) کشتی بر عهده دارند. بنادر برای رقابت با یکدیگر باید بهرهوری ...
 
- 
پیش بینی کرایه حمل کانتینر با مدل های اقتصادسنجی و سری زمانی (دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2019-10-23)هدف اصلی این مقاله، بررسی و پیشبینی آینده کرایه حمل دریایی کانتینر در سالهای 2012 و 2013 میباشد؛ چرا که بازار حمل کانتینر از طریق دریا یکی از بازارهای نسبتاَ جوان و رو به رشد، کشتیرانی جهان می باشد. برای رسیدن به ...
 



