نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگنجعلی, اسداللهfa_IR
dc.contributor.authorپارسازاده, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:37:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:37:09Z
dc.date.available1399-07-08T21:37:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:37:09Z
dc.date.issued2011-09-23en_US
dc.date.issued1390-07-01fa_IR
dc.date.submitted2011-11-05en_US
dc.date.submitted1390-08-14fa_IR
dc.identifier.citationگنجعلی, اسدالله, پارسازاده, احمد. (1390). مدل لاکاتوش-کوهن، به مثابه مدلی روش‌شناختی جهت نظریه‌پردازی در مدیریت اسلامی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت), 5(2), 199-220.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0891
dc.identifier.issn2645-3827
dc.identifier.urihttp://smt.journals.isu.ac.ir/article_164.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114377
dc.description.abstractمسئله جدی و بنیادین در مطالعات علوم انسانی، خصوصاً مطالعات تلفیقی، مشخص و منقح نبودن مدل روش‌شناختی جامع است، به طوری که بتوان با آن، نظریه‌های منفرد حوزه‌های تلفیق را به مثابه ساختار منتظمی، مرتبط و منسجم کرد. <br /><br />در این مقاله با تبیین مانع روش‌شناختی -به عنوان مهم‌ترین مانع در توسعه علوم انسانی- مطالعات میان‌رشته‌ای خصوصاً در علوم انسانی، آسیب‌شناسی می‌شود و با بیان اینکه مهم‌ترین آسیب، «حصر‌گرایی روش‌شناختی» است، «کثرت‌گرایی روش‌شناختی» در چارچوب مطالعات میان‌رشته‌ای، به عنوان راه‌حل برون‌رفت از این مشکل، عرضه می‌شود. نتیجه این راه‌حل‌یابی، طراحی مدل مفهومی تلفیقی به روش کتابخانه‌ای است. مدل تلفیقی لاکاتوش-کوهن به مثابه مدلی روش‌شناختی، کمک می‌کند که تناسب و ترابط حوزه مطالعات اسلامی و حوزه مدیریت رایج، بهتر درک شود و زمینه نظریه‌پردازی در مطالعات میان‌رشته‌ای مدیریت اسلامی فراهم آید. <br /><br />فرضیه اصلی این مقاله، به منظور تبیین مدلِ مفهومیِ تلفیقیِ عرضه‌شده، این است که عموم مطالعات مدیریت اسلامی، جزء‌گرایانه و بدون برنامه پژوهشی، انجام شده است. در واقع، در دو پارادایم اسلامی و مدیریت رایج، صرفاً خرده‌نظریه‌ها، عاری از ترابط و تناسبشان تطبیق و تلفیق شده است. این فرضیه با استفاده از روش تحلیل محتوا در پیشینه نظری و آثار برگزیده مدیریت اسلامی در ایران در دهه‌های 60 تا 80، بررسی و تأیید شده است.fa_IR
dc.format.extent244
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه امام صادق علیه السلامfa_IR
dc.publisherImam Sadiq Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)fa_IR
dc.relation.ispartofStrategic Management Thoughten_US
dc.subjectمطالعات رشته‌ایfa_IR
dc.subjectحصر‌گرایی روش‌شناختیfa_IR
dc.subjectمطالعات میان‌رشته‌ایfa_IR
dc.subjectکثرت‌گرایی روش‌شناختیfa_IR
dc.subjectبرنامه پژوهشی لاکاتوشfa_IR
dc.subjectپارادایمfa_IR
dc.subjectمدیریت اسلامیfa_IR
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.titleمدل لاکاتوش-کوهن، به مثابه مدلی روش‌شناختی جهت نظریه‌پردازی در مدیریت اسلامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی، دانشگاه امام صادق (ع)fa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage199
dc.citation.epage220


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد