نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاسم زاده اجیرلو, اسلامfa_IR
dc.contributor.authorمعینی, سید رضاfa_IR
dc.contributor.authorکرم پور, روزاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:36:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:36:21Z
dc.date.available1399-07-08T21:36:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:36:21Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-01en_US
dc.date.submitted1398-01-12fa_IR
dc.identifier.citationقاسم زاده اجیرلو, اسلام, معینی, سید رضا, کرم پور, روزا. (1399). بررسی تجارب زیسته مربیان و دانش آموزان دبیرستان های شهر پارس آباد از وندالیسم. جامعه‌پژوهی فرهنگی, 11(1), 95-124.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0468
dc.identifier.issn2383-0476
dc.identifier.urihttp://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_5186.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114079
dc.description.abstractویران کاری (وندالیسم) یا تخریب ارادی اموال و متعلقات عمومی، یکی از آسیب های اجتماعی است که همواره خسارات هنگفتی بر جامعه و به ویژه بر مدارس وارد       می سازد. در همین راستا؛ در پژوهش حاضر، تجارب زیسته مربیان و دانش آموزان دبیرستان های شهر پارس آباد از ویران کاری، با رویکردی جامعه شناختی مورد  بررسی قرارگرفت و به روش کیفی و از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته، انجام شد. جامعه آماری مورد مطالعه؛ مربیان و دانش آموزان دبیرستان های شهر پارس آباد از توابع استان اردبیل بود  که از این میان 56 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. این افراد ابتدا به روش نمونه گیری هدفمند و درادامه به روش گلوله برفی برای گروه های کانونی مربیان و دانش آموزان تا اشباع اطلاعات، برگزیده شدند. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داد که از دید گروه های کانونی؛ ویران کاری به دو شکل فیزیکی (سخت) و غیر فیزیکی (نرم) در دبیرستان های شهر پارس آباد دیده می شود. همچنین؛ اصلی ترین عوامل آن از دید گروه های کانونی به ترتیب اهمیت عبارتند از: احساس اجحاف و تبعیض، پایگاه اقتصادی- اجتماعی، پیوند افتراقی، میزان جامعه پذیری و عوامل فردی.fa_IR
dc.format.extent322
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofجامعه‌پژوهی فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofSociological Cultural Studiesen_US
dc.subjectوندالیسمfa_IR
dc.subjectتجارب زیستهfa_IR
dc.subjectگروه های کانونیfa_IR
dc.subjectوندالیسم سختfa_IR
dc.subjectوندالیسم نرمfa_IR
dc.titleبررسی تجارب زیسته مربیان و دانش آموزان دبیرستان های شهر پارس آباد از وندالیسمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentداننشجوی دکترای جامعه شناسی واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم اجتماعی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage95
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد