| dc.contributor.author | قاسم زاده اجیرلو, اسلام | fa_IR |
| dc.contributor.author | معینی, سید رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | کرم پور, روزا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:36:21Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:36:21Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T21:36:21Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T21:36:21Z | |
| dc.date.issued | 2020-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-04-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-01-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قاسم زاده اجیرلو, اسلام, معینی, سید رضا, کرم پور, روزا. (1399). بررسی تجارب زیسته مربیان و دانش آموزان دبیرستان های شهر پارس آباد از وندالیسم. جامعهپژوهی فرهنگی, 11(1), 95-124. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-0468 | |
| dc.identifier.issn | 2383-0476 | |
| dc.identifier.uri | http://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_5186.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114079 | |
| dc.description.abstract | ویران کاری (وندالیسم) یا تخریب ارادی اموال و متعلقات عمومی، یکی از آسیب های اجتماعی است که همواره خسارات هنگفتی بر جامعه و به ویژه بر مدارس وارد می سازد. در همین راستا؛ در پژوهش حاضر، تجارب زیسته مربیان و دانش آموزان دبیرستان های شهر پارس آباد از ویران کاری، با رویکردی جامعه شناختی مورد بررسی قرارگرفت و به روش کیفی و از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته، انجام شد. جامعه آماری مورد مطالعه؛ مربیان و دانش آموزان دبیرستان های شهر پارس آباد از توابع استان اردبیل بود که از این میان 56 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. این افراد ابتدا به روش نمونه گیری هدفمند و درادامه به روش گلوله برفی برای گروه های کانونی مربیان و دانش آموزان تا اشباع اطلاعات، برگزیده شدند. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داد که از دید گروه های کانونی؛ ویران کاری به دو شکل فیزیکی (سخت) و غیر فیزیکی (نرم) در دبیرستان های شهر پارس آباد دیده می شود. همچنین؛ اصلی ترین عوامل آن از دید گروه های کانونی به ترتیب اهمیت عبارتند از: احساس اجحاف و تبعیض، پایگاه اقتصادی- اجتماعی، پیوند افتراقی، میزان جامعه پذیری و عوامل فردی. | fa_IR |
| dc.format.extent | 322 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی | fa_IR |
| dc.publisher | IHCS | en_US |
| dc.relation.ispartof | جامعهپژوهی فرهنگی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Sociological Cultural Studies | en_US |
| dc.subject | وندالیسم | fa_IR |
| dc.subject | تجارب زیسته | fa_IR |
| dc.subject | گروه های کانونی | fa_IR |
| dc.subject | وندالیسم سخت | fa_IR |
| dc.subject | وندالیسم نرم | fa_IR |
| dc.title | بررسی تجارب زیسته مربیان و دانش آموزان دبیرستان های شهر پارس آباد از وندالیسم | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی-پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | داننشجوی دکترای جامعه شناسی واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم اجتماعی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 95 | |
| dc.citation.epage | 124 | |