دوره 4, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • بررسی نقش خانواده، مدرسه، و گروه همالان در بزهکاری دانش‌آموزان 

    علیوردی‌نیا, اکبر؛ ستاره, سیمین (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-02-20)
    هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش خانواده، مدرسه، و همالان در بزهکاری دانش‌‌آموزان شهر مشهد بوده است. روش تحقیق پیمایشی و ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسش‌نامه است. جامعة آماری تحقیق حاضر شامل دانش‌آموزان دبیرستانی سال سوم دبیرستان‌های ...

  • حریم خصوصی بین همسران: عرصۀ ‌‌تعاملات و تعارضات 

    میرخشتی, فرشته (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-02-20)
    مقالة حاضر به بررسی حریم خصوصی بین همسران ایرانی اختصاص دارد. با توجه به این‌که موضوع حریم خصوصی در میان زوجین در ایران تاحدی ناشناخته مانده و نظرهای ابرازشده در این مورد به‌صراحت بیان نشده است، لذا تحقیق در این‌باره ضروری ...

  • تحلیل ‌‌جامعه‌‌شناختی ‌‌وضعیت ‌‌شکاف ‌‌دیجیتالی در ‌‌بین ‌‌دانشجویان ‌‌دانشگاه ‌‌اصفهان 

    ‌‌قاسمی, وحید؛ ‌‌عدلی‌‌پور, صمد (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-02-20)
    اگر‌‌چه ‌‌پیشرفت‌‌های ‌‌شگرف ‌‌فناوری ‌‌اطلاعات ‌‌و ‌‌ارتباطات ‌‌و ‌‌مظاهر ‌‌عینی ‌‌آن، ‌‌در ‌‌قالب ‌‌ابزارها ‌‌و ‌‌شیوه‌‌های ‌‌نوین ‌‌ارتباطی، ‌‌تحول ‌‌عمیقی ‌‌در ‌‌سطوح ‌‌مختلف ‌‌زندگی ‌‌اجتماعی ‌‌و ‌‌فعالیت‌‌های ‌‌روزمرة ...

  • بازنمایی زندگی روزمرة جوانان در سریال فاصله‌ها 

    فرجی, سجاد؛ گیویان, عبدالله؛ فاضلی, نعمت‌الله (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-02-20)
    این مقاله با هدف ترسیم کیفیت بازنمایی زندگی روزمرة ‌‌جوانان در تلویزیون ایران، از طریق بررسی بازنمایی زندگی روزمرة ‌‌جوانان در سریال فاصله‌ها و با بهره‌گیری از نظریات بازنمایی و انتقادی زندگی روزمره، انجام شده ...

  • نحوة بازنمایی روابط بین‌نسلی در سریال‌‌های ایرانی پربیننده 

    ذکایی, محمدسعید؛ فتحی نیا, محمد (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-02-20)
    این مقاله روایت پربیننده‌‌ترین سریال‌‌های ایرانی را، با محوریت مسائل جوانان در فاصلة سال‌های 1383 تا 1393 و روابط بین‌‌نسلی (روابط جوانان و افراد بزرگ‌سال با تأکید بر والدین)، با بهره‌‌گیری از عناصر مدل لابوف بررسی می‌‌کند. ...

  • بررسی برخی از عناصرِ سنت‌های ‌‌علمی اسلامی در قرون ‌‌میانه و تداوم و تأثیر آن‌ها تا آغاز رنسانس علمی (قرون ‌‌4 تا 8 ق/ 10 تا 14 م) 

    سیاهپوش, سیدابوتراب (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-02-20)
    «تداوم و عدم تداومِ» سنت‌های علمی قرون ‌‌میانه، و تأثیر آن‌ها در پیدایش و ظـهور رنسانس علمی، مسئله‌ای نسبتاً پیچیده است و به موضوعِ مناقشه‌ای جدی و دامنه‌دار بین دانشمندان و صاحب‌نظرانِ برجستة تاریخ علم در اوایل قرن بیستم ...