دوره 15, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهزیستی روانشناختی و شادکامی فرزندان طلاق
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهزیستی روانشناختی و شادکامی فرزندان طلاق بود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، نیمهآزمایشی و طرح آن بهصورت پیشآزمون-پسآزمون همراه با گروه کنترل ...
-
اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر مشکلات رفتاری درونیشدۀ کودکان در بستر طلاق عاطفی والدین
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان فراتشخیصی اختلالات هیجانی، بر کاهش مشکلات رفتاری درونیسازیشدۀ این کودکان انجام گرفت. پژوهش به روش نیمهآزمایشی و با طرح پیشآزمون-پسآزمون با پیگیری یکماهه و گروه کنترل تنظیم شد. ...
-
مقایسۀ اثربخشی درمان مواجههای واقعیت مجازی با درمان شناختی- رفتاری بر تحمل ابهام در افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر، مقایسۀ اثربخشی درمان مواجههای واقعیت مجازی با درمان شناختی-رفتاری بر تحمل ابهام در افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری-عملی بود. روش پژوهش نیمهآزمایشی با پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه و پیگیری دوماهه بود. ...
-
نقش واسطهای تنظیم هیجان و بیثباتی هیجانی/منفیگرایی کودکان در رابطۀ بین راهبردهای مقابلهای والدین با هیجانات منفی کودکان و مشکلات رفتاری آنان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر، مطالعۀ نقش واسطهای تنظیم هیجان و بیثباتی هیجانی کودکان در رابطۀ بین مقابلۀ والدین با هیجانات منفی کودکان و مشکلات رفتاری برونیسازی کودکان بود. روش پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نظر روش جمعآوری دادهها ...
-
ذهنآگاهی و بهزیستی روانشناختی: واسطهگری تنظیم شناختی هیجان و شفقت به خود
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف این پژوهش، بررسی نقش واسطهگری تنظیم شناختی هیجان و شفقت به خود در رابطۀ بین ذهنآگاهی و بهزیستی روانشناختی بود. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی و برحسب شیوۀ گردآوری اطلاعات، توصیفی-همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش، تمامی ...
-
شناسایی مؤلفههایمولفههای پیچیدگی و سوگیریهای شناختی مرتبط با تصمیمات مالی کارآفرینان دانشگاهی با رویکرد پژوهش کیفی نظریۀه دادهبنیاد
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر، شناسایی مؤلفههای پیچیدگی و سوگیریهای شناختی مرتبط با تصمیمات مالی کارآفرینان دانشگاهی بود. روش پژوهش کیفی بود و با استفاده از روش نظریۀ برخاسته از دادهها به بررسی مهمترین مؤلفههای پیچیدگی و سوگیری در ...
-
مقایسۀ اثربخشی ورزش ایروبیک فشرده، تمرینات ذهنآگاهی و تلفیق ورزش و ذهنآگاهی بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان دختر پایۀ چهارم ابتدایی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف این پژوهش، مقایسۀ اثربخشی برنامۀ ورزشی ایروبیک، برنامۀ آموزشی ذهنآگاهی و تلفیق ورزش ایروبیک و آموزش ذهنآگاهی بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان دختر پایۀ چهارم ابتدایی بود. روش پژوهش شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون و ...
-
سوگواری در تنهایی و تبیین حمایت اجتماعی پس از فقدانهای تروماتیک در دوران کووید-19: مطالعهای کیفی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر، تبیین تجربۀ حمایت اجتماعی پس از فقدانهای تروماتیک در شرایط محدودیت در مراسم سوگواری بود. این مطالعۀ کیفی به روش نظریۀ دادهبنیاد (گراندد تئوری) و از نوع سازهگرایی اجتماعی انجام شد. جامعۀ پژوهش شامل تمامی ...
-
مدلی فرگشتی برای سببشناسی اختلال وسواسی جبری: نقش میانجی هیجانآگاهی و عدم تحمل بلاتکلیفی در رابطۀ بین ترسهای کودکی و سیستمهای مغزی رفتاری با نشانههای اختلال وسواسی جبری در دانشآموزان متوسطۀ دوم شهرستان کوهدشت
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف این پژوهش، بررسی نقش میانجیگری هیجانآگاهی و عدم تحمل ابهام در رابطۀ میان ترسهای دوران کودکی و سیستمهای مغزی-رفتاری با علائم و نشانههای اختلال وسواسی جبری در دختران و پسران دبیرستانی شهرستان کوهدشت است. این پژوهش ...
-
ارائۀ مدل ساختاری پیشبینی بهزیستی روانشناختی براساس ذهنآگاهی با میانجیگری معنای زندگی و تنظیم شناختی هیجان در دانشآموزان دختر کنکوری
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف مطالعۀ حاضر ارائۀ مدل ساختاری پیشبینی بهزیستی روانشناختی براساس ذهنآگاهی با میانجیگری معنای زندگی و تنظیم شناختی هیجان در دانشآموزان کنکوری بود. مطالعه بهلحاظ هدف بنیادی و بهلحاظ شیوۀ جمعآوری اطلاعات همبستگی و ...
-
تأثیر مشاورۀ گروهی مبتنی بر طرحوارهدرمانی بر کاهش پریشانی روانشناختی نوجوانان طلاق
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی مشاورۀ گروهی مبتنی بر طرحوارهدرمانی بر کاهش پریشانی روانشناختی نوجوانان طلاق بود. از آنجا که از پیامدهای طلاق والدین برای فرزندان اضطراب و افسردگی و استرس است، مشاورۀ گروهی مبتنی بر ...
-
تأثیر آموزش سرمایۀ روانشناختی بر التزام و هیجانهای مثبت تحصیلی دانشآموزان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر آموزش سرمایۀ روانشناختی بر التزام و هیجانهای مثبت تحصیلی دانشآموزان انجام گرفت. روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل کلیۀ دانشآموزان پسر ...
-
رابطۀ بین فرهنگ سازمانی، وضوح خود-پنداره و گروههای بومی با هویت سازمانی با استفاده از تکنیک مدلسازمدلسازی معادلۀ ساختاری
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)در پژوهش حاضر به بررسی رابطۀ فرهنگ سازمانی، وضوح خودپنداره و گروههای بومی با هویت سازمانی کارکنان مجتمع مس سرچشمۀ رفسنجان پرداخته شد. مطالعۀ حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعۀ آماری پژوهش ...
-
رابطۀ جهتگیری مثبت به مدرسه با بهزیستی تحصیلی دانشآموزان با نقش میانجی انعطافپذیری شناختی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر، تعیین نقش میانجی انعطافپذیری شناختی در رابطۀ بین جهتگیری مثبت به مدرسه و بهزیستی تحصیلی دانشآموزان است. روش تحقیق همبستگی و از نوع مدل معادلات ساختاری بود. جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانشآموزان دورۀ متوسطۀ ...
-
اثربخشی مداخلۀ مبتنی بر آموزش انطباقپذیری مسیر شغلی بر خودکارآمدی تصمیمگیری مسیر شغلی دانشجویان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش انطباقپذیری بر خودکارآمدی تصمیمگیری مسیر شغلی دانشجویان ترم آخر کارشناسی بود. این مطالعه بهلحاظ هدف کاربردی بود. روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون، پسآزمون همراه با گروه کنترل و ...
-
رابطۀ بین الگوهای ارتباطی خانواده و رفتارهای پرخطر در نوجوانان: نقش واسطهای پنج عامل بزرگ شخصیت
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطهای پنج عامل بزرگ شخصیت در رابطۀ بین الگوهای ارتباطی خانواده و رفتارهای پرخطر در نوجوانان بود. روش مطالعه مدل مسیر بود. جامعۀ آماری شامل کلیۀ دانشآموزان دورۀ دوم متوسطۀ شهر بوشهر در سال ...
-
بررسی رابطه پاسخگویی ادراکشده همسران و میزان نشانههای افسردگی با توجه به نقش تعدیلکننده ترس از شفقت
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)این پژوهش، با هدف بررسی رابطه پاسخگویی ادراکشده همسران و میزان نشانههای افسردگی اتکایی و درونفکن باتوجهبه نقش تعدیلکننده ترس از شفقت انجامشد. این پژوهش از انواع مطالعات کاربردی بوده و طرح آن توصیفیهمبستگی است. جامعه، ...
-
اثربخشی طرحوارهدرمانی بر نشخوار فکری، افسردگی و کارکرد شخصیت زنان مبتلاء به پرخوری عصبی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی طرحوارهدرمانی بر نشخوار فکری، افسردگی و کارکرد شخصیت زنان مبتلا به پرخوری عصبی انجام شد. روش پژوهش نیمهتجربی از نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعۀ آماری پژوهش، زنان مبتلا به ...
-
نقش واسطهای مهار هیجانی در تبیین رابطۀ علی بین دلبستگی به والدین و همسالان با اضطراب اجتماعی در نوجوانان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-10-22)این پژوهش با هدف بررسی نقش واسطهای مهار هیجان در رابطۀ بین دلبستگی به والدین و همسالان با اضطراب اجتماعی نوجوانان انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و بهلحاظ هدف کاربردی بود. جامعۀ آماری شامل کلیۀ نوجوانان مقطع دوم ...



