دوره 10, شماره 21
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رویکرد اسلامی به الگوی انگیزش دانشگاهیان(مبتنی بر روایات کتاب میزانالحکمه)
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: محیطهای خاص سبک مدیریت و سائقههای انگیزشی متفاوتی دارند. انگیزش کارکنان دانشی در محیطهای آموزشی، فرای تمامی نظریات موجود در زمینۀ انگیزش در رفتار سازمانی، میتواند دارای ابعاد و مؤلفههای خاص خود باشد. شرح این نوع ...
-
پدیدارشناسی رهبری فرهنگی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: هدف از انجام این پژوهش، شناخت چیستی رهبری فرهنگی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و شناسایی ابعاد آن بود. روش: روش پژوهش حاضر، کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. برای دستیابی به هدف تحقیق، ابتدا ادبیات موجود، شامل تاریخچه، ...
-
بررسی نیازهای اساسی انسان به عنوان عامل درونی انگیزش از دیدگاه امام سجاد(ع) در دعاهای صحیفۀ سجادیه
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: این پژوهش با هدف شناسایی نیازهای انسانی بر اساس دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفۀ سجادیه تدوین شد. روش: برای دستیابی به هدف تحقیق، با بهرهگیری از روش کیفی- توصیفی و روش تحلیل مضمون، به بررسی دادههای موجود پرداخته شد. بر ...
-
بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت آموزش مجازی دانشجویان (مطالعۀ موردی: مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان)
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: امروزه موفقیت سیستم آموزش مجازی از مباحث مهم مدیریت آموزشی به شمار میرود. ﻫﺪف از انجام پژوهش حاضر، بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت آموزش مجازی در دانشگاهها در پی شیوع ویروس کرونا در میان دانشجویان مرکز آموزش مجازی ...
-
طراحی الگوی عوامل بنیادین (ژنوم) شکلدهندۀ اخلاق کار در بخش دولتی ایران
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: هدف پژوهش حاضر، تعیین میزان تنوع مأموریتها در نظام آموزش عالی ایران بود. روش: این پژوهش به روش آمیختة اکتشافی انجام شد. در بخش کیفی از تحلیل مضمون استفاده شد و جامعة آماری آن، اسناد بالادستی آموزش عالی بود. بخش کمّی ...
-
چارچوب مفهومی پاسخگویی در سیستمهای اجتماعی مبتنی بر قرآن کریم؛ توسعۀ یک دیدگاه اسلامی: اعتباریابی در دانشگاهها
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: این پژوهش با هدف توسعۀ چارچوب مفهومی پاسخگویی مبتنی بر قرآن کریم و از طریق یک طرح ترکیبی چندمطالعهای انجام شده است. روش: در فاز اول پژوهش، با روش فرایند چرخهای تحلیل که مشتمل بر چهار مرحلۀ گردآوری دادهها و اطلاعات، ...
-
بررسی تأثیر فروتنی رهبران بر رفتارهای اخلاقی پیروان با نقش میانجی معنویت در کار
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: از عوامل مؤثر بر بروز رفتارهای اخلاقی کارکنان، وجود معنویت در فضای کاری و فروتنی رهبران است. بر این اساس، هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر فروتنی رهبران بر رفتارهای اخلاقی پیروان با نقش میانجی معنویت در کار بود. روش: پژوهش ...
-
طراحی شبکۀ مضامین تصمیمگیری در مدیریت جهادی مبتنی بر تجربۀ دفاع مقدس
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: تصمیمگیری در مدیریت به منزلۀ کلید مهم پیچیدگیهای سازمان است. هدف پژوهش حاضر، شناسایی الگوی تصمیمگیری مدیریت جهادی بود. روش: رویکرد این پژوهش، کیفی و راهبرد آن، تحلیل مضمون است. روش جمعآوری دادهها از طریق مصاحبههای ...
-
طراحی الگوی تربیت معنوی مدیران بر اساس آموزههای نهجالبلاغه با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری(ISM)
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: هدف از مطالعة حاضر، بررسی تأثیر دورههای آموزش الکترونیکی بر توانمندسازی استادان معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بود. روش: روش این پژوهش، توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعة آماری پژوهش، کلیة استادان ...
-
شناسایی مؤلفههای تقویت برند شخصی اعضای هیئت علمی دانشگاهها؛ راهبرد نوین اعتلای سرمایههای فکری نظام آموزش عالی
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: از آنجا که رقابت دانشگاهها در سالهای اخیر فزونی یافته و آنها به برندسازی روی آوردهاند و نیز یکی از عوامل مهم برند دانشگاهها، برند اعضای هیئت علمی آنهاست؛ هدف محقق در این پژوهش، بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر برندسازی ...
-
ارائۀ الگوی راهبردی منابع انسانی برای تحقق دانشگاه کارآفرین
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: هدف از این پژوهش، ارائۀ الگوی راهبرد منابع انسانی برای تحقق دانشگاه کارآفرین بود. روش: با استفاده از تحلیل محتوای کیفی و از طریق مصاحبۀ نیمه ساختاریافته با 20 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران که از طریق شیوۀ ...
-
بازآفرینی رهبری معنوی: الگویی مبتنی بر تعالیم اسلامی بر اساس کتاب شریف میزانالحکمه
(پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2021-08-23)هدف: رهبری معنوی با ایجاد احساس عضویت و معنا در کار و بینش و بصیرت ایجاد شده ناشی از آن، از مهمترین عوامل ارتقای بهرهوری و سلامتی روانی کارکنان در دنیای پر تلاطم و ناپایدار کنونی محسوب میشود. هدف این مقاله، استخراج ...



