نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T21:31:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:31:27Z
dc.date.available1399-07-08T21:31:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:31:27Z
dc.date.issued2012-05-21en_US
dc.date.issued1391-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-02-15en_US
dc.date.submitted1398-11-26fa_IR
dc.identifier.citation(1391). ارتباط بین میزان آشنایی دبیران تربیت بدنی از فناوری اطلاعات با سبک رهبری آن‌ها در مقطع متوسطه شهر اصفهان. تحقیقات در علوم زیستی ورزشی, 2(6), 29-42.fa_IR
dc.identifier.issn2251-8789
dc.identifier.urihttp://www.ssrjb.ir/article_671288.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/112264
dc.description.abstractاین تحقیق با هدف تعیین ارتباط بین میزان آشنایی دبیران تربیت بدنی از فنآوری اطلاعات  با سبک رهبری آن‌ها درمقطع متوسطه سال 1389 انجام گرفت.  جامعه آماری این تحقیق، کلیه‌ی دبیران تربیت بدنی شهر اصفهان، با تعداد 219 نفربود. حجم نمونه 168 نفر برآورد گردید که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شد. تحقیق از نوع همبستگی است که به شیوه پیمایشی اجرا گردید.  جهت اندازه گیری میزان آشنایی آزمودنی‌ها از فنآوری اطلاعات، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید که روایی آن ازطریق آزمون کندال80/0 و پایایی آن براساس ضریب آلفای کرونباخ 93/0 برآورد گردید و جهت تعیین سبک رهبری از پرسشنامه استاندارد مدل باس و اولیو که روایی آن81 /0 و پایایی آن 90/0 برآورد شده بود استفاده گردید.  تجزیه وتحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی و با استفاده از نرم‌افزار spss نسخه‌ی 18 انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین میزان آشنایی دبیران از فنآوری اطلاعات با سبک رهبری تحولی(01/0p≤   و22/0=r) رابطه مثبت و معنی دار و با سبک رهبری آزاد (01/0p ≤ و 27/0- =r) رابطه منفی، ولی معنی‌داری وجود دارد ولی بین مؤلفه‌های فنآوری اطلاعات یعنی استفاده از رایانه و سطح توانایی‌های رایانه‌ای با سبک‌های رهبری تحولی، تبادلی و آزاد رابطه معنی‌داری مشاهده نشد.  هم چنین بین مؤلفه‌های استفاده از رایانه یعنی استفاده از اینترنت، استفاده سخت افزاری، نرم افزاری و استفاده دستورالعملی، تنها بین استفاده از اینترنت و سبک رهبری آزاد (01/0p ≤ و  21/0- =r) رابطه منفی، ولی معنی دار است.  هم چنین بین میزان آشنایی دبیران تربیت بدنی از فنآوری اطلاعات با سبک رهبری تحولی و آزاد از لحاظ ناحیه، داشتن رایانه شخصی و دسترسی به شبکه اینترنت در مدرسه و سبک‌های رهبری تبادلی و آزاد از لحاظ جنسیت، وسبک رهبری تبادلی از لحاظ رده‌ی سنی، وسبک‌های رهبری تحولی و تبادلی از لحاظ مدرک تحصیلی تفاوت معنی‌داری مشاهده گردید.fa_IR
dc.format.extent243
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجردfa_IR
dc.relation.ispartofتحقیقات در علوم زیستی ورزشیfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectاستفاده از رایانهfa_IR
dc.subjectسطح توانایی‌های رایانه‌ایfa_IR
dc.subjectسبک رهبری تحولیfa_IR
dc.subjectسبک رهبری تبادلیfa_IR
dc.subjectسبک رهبری آزادfa_IR
dc.titleارتباط بین میزان آشنایی دبیران تربیت بدنی از فناوری اطلاعات با سبک رهبری آن‌ها در مقطع متوسطه شهر اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue6
dc.citation.spage29
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد