نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرجائی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:30:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:30:01Z
dc.date.available1399-07-08T21:30:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:30:01Z
dc.date.issued2018-01-21en_US
dc.date.issued1396-11-01fa_IR
dc.date.submitted2018-05-11en_US
dc.date.submitted1397-02-21fa_IR
dc.identifier.citationرجائی, امیر. (1396). بررسی وضعیت حکمرانی در بخش آموزش از منظر نظام ارتباطی آن در کشورهای جهان. سیاست نامه علم و فناوری, 07(4), 25-34.fa_IR
dc.identifier.issn2476-7220
dc.identifier.issn2717-1973
dc.identifier.urihttp://stpl.ristip.sharif.ir/article_20669.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/111710
dc.description.abstractدر کشور ایران بخش آموزش حکمرانی منسجمی ندارد؛ زیرا تصدی امور مربوط به حوزه های آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش پزشکی به سه وزارتخانه واگذار شده است؛ درحالی که در بسیاری از کشورهای دنیا چنین تفکیکی دیده نمی شود. همچنین در این کشورها نه فقط این حوزه ها ذیل یک وزارتخانه (وزارت آموزش) مدیریت می شوند، بلکه گاهی حوزه های دیگری نیز نظیر علوم، پژوهش، فرهنگ، ورزش، فناوری، توسعۀ منابع انسانی، کارآموزی، دین، و جوانان زیرنظر این وزارتخانه قرار دارند؛ بنابراین هدف از مطالعۀ کنونی بررسی این نکته است که وضعیت حکمرانی بخش آموزش از منظر نظام ارتباطی آن در کشور ما و دیگر کشورهای جهان (زیرنظام های بخش آموزش و ارتباط آن با سایر بخش ها) چگونه است. بدین منظور با روش تطبیقی، نظام آموزش در برخی از کشورهای جهان از منظر نظام ارتباطی آن بررسی شد. نتایج حاکی از آن بود که در بسیاری از این کشورها، بخش آموزش حکمرانی منسجمی داشت و با برخی دیگر از حوزه ها هم افزایی نیز داشت؛ درحالی که در کشور ما این چنین نیست. در پایان پیشنهادهایی درمورد بهره مندی کشور از مزایای حکمرانی یکپارچه در بخش آموزش و نیز از تجمیع حوزۀ آموزش با سایر حوزه های هم افزا ارائه شد.fa_IR
dc.format.extent365
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شریف (پژوهشکده سیاستگذاری)fa_IR
dc.publisherSharif University of Technology (Policy Research Institute)en_US
dc.relation.ispartofسیاست نامه علم و فناوریfa_IR
dc.relation.ispartofScience and Technology Policy Lettersen_US
dc.subjectحکمرانیfa_IR
dc.subjectحکمرانی آموزشfa_IR
dc.subjectنظام ارتباطی آموزشfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت حکمرانی در بخش آموزش از منظر نظام ارتباطی آن در کشورهای جهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مروریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، پژوهشکدۀ سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی حکمتfa_IR
dc.citation.volume07
dc.citation.issue4
dc.citation.spage25
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد