نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخان احمدلو, رضاfa_IR
dc.contributor.authorسپهری, ابوالفضلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:30:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:30:01Z
dc.date.available1399-07-08T21:30:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:30:01Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.date.submitted2017-11-30en_US
dc.date.submitted1396-09-09fa_IR
dc.identifier.citationخان احمدلو, رضا, سپهری, ابوالفضل. (1396). برقراری پیوند میان عرضه و تقاضا: نقش میانجیگری در تأمین دولتی نوآوری. سیاست نامه علم و فناوری, 07(3), 85-104.fa_IR
dc.identifier.issn2476-7220
dc.identifier.issn2717-1973
dc.identifier.urihttp://stpl.ristip.sharif.ir/article_20445.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/111707
dc.description.abstractمیانجیگری در نوآوری، به منظور برقراری ارتباط میان بازیگران گوناگون با مجموعه مهارت ها یا علائق مکمل، با هدف حمایت از برقراری و گسترش نوآوری به کار می رود. این مقاله به تشریح و تحلیل مفهوم میانجیگری میان عرضه و تقاضا، با ارائۀ مثال هایی از تأمین دولتی نوآوری می پردازد. در مقالۀ مزبور نیازها و کارکردهایی خاص از میانجیگری در شرایط گوناگون تأمین، تعریف و پیش شرط های میانجیگری مفید و مؤثر تبیین شده است. این مقاله به ادبیات درحال رشد پیرامون میانجیگری نوآوری و تأمین دولتی نوآوری کمک می کند. در مقالۀ حاضر، تقاضای نوآوری و نیز مفهوم نوآوری به شکلی گسترده در نظر گرفته شده است؛ چنان که آن را به منزلۀ هر محصول، خدمت یا فرایندی تعریف میکند که برای سازمان به خدمت گیرنده بدیع باشد. در مقالۀ پیشِ رو به منظور بیان مفهوم میانجیگری در فرایند نوآوری، مفهوم نسبتاً ابتدایی میانجیگری، که درحال حاضر در نوآوری و ادبیات مدیریت استفاده می شود، توسعه داده شده است. در این مقاله تحلیلی عمیق از دو فرایند بسیار متفاوت تأمین، در فضای پیچیدۀ بخش دولتی، ارائه شده است. یکی از این موارد، مربوط به بخش خدمات ملی بهداشت انگلیس است که سازمان دولتی متقاضی، آغازگر فرایند نوآوری است و دیگری درمورد سازمانی است که در جست وجوی پاسخ به نوآوری ارائه شده در بازار است. راه حل های اتخاذشده در هر دو مورد، سازمان به کارگیرنده را وادار به فرایندهای انطباقی شدید با هزینه های درخور توجه یادگیری کرده است. مطالب این مقاله تشریح می کند که چگونه میانجیگری هوشمندانه و مناسب، برخی از شکست های شناخته شده رویه ای و قابلیتی در فرایند تأمین دولتی نوآوری را از پیشِ روی سازمان ها برمیدارد. از منظر کاربردهای سیاستی، مقالۀ مزبور مدعی تلاش فراوان در بنا نهادن نظام میانجیگری مؤثر و کارا میان سیستم های تأمین است تا این میانجیگری از سازمان ها به منظور تأمین منسجم حمایت کند و برپایۀ آن، ظرفیت لازم برای به کارگیری هوشمندانه تر دولت خلق می شود. درعین حالی که به علت وجود خلأ در ادبیات تأمین دولتی نوآوری به مسئلۀ میانجیگری پرداخته می شود، در مقالۀ حاضر به میانجیگری میان عرضه و تقاضا به شکلی کلی تر توجه شده است.fa_IR
dc.format.extent501
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شریف (پژوهشکده سیاستگذاری)fa_IR
dc.publisherSharif University of Technology (Policy Research Institute)en_US
dc.relation.ispartofسیاست نامه علم و فناوریfa_IR
dc.relation.ispartofScience and Technology Policy Lettersen_US
dc.subjectمیانجیگریfa_IR
dc.subjectتقاضا برای نوآوریfa_IR
dc.subjectتأمین عمومیfa_IR
dc.titleبرقراری پیوند میان عرضه و تقاضا: نقش میانجیگری در تأمین دولتی نوآوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeترجمهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه خاتم الانبیاء (ص)fa_IR
dc.citation.volume07
dc.citation.issue3
dc.citation.spage85
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد