دوره 9, شماره 35
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان مستقیم (tDCS) بر انعطاف پذیری شناختی، حل مسئله و سرعت پردازش مغز در دانشجویان
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2024-01-21)غلبه بر مشکلات و راهحل دادن به آنها، و حفظ سلامت روانی و جسمی در زندگی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با ارتقاء تواناییهای شناختی و افزایش سرعت پردازش ذهن، میتوان کیفیت و سلامت زندگی را در طول عمر بهبود بخشید. ...
-
مقایسه فعالیت نظامهای مغزی/ رفتاری، سوگیری توجه در افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب و عادی
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2024-01-21)پژوهش حاضر به منظور مقایسه فعالیت نظامهای مغزی/رفتاری، سوگیری توجه در افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب و عادی انجامشده است. پژوهش حاضر، یک مطالعه علی مقایسهای است که جامعه آماری آن ۴۸۰ نفر از دانشجویان رشته روانشناسی ...
-
پیشبینی اختلال بازی اینترنتی بر اساس ناگویی هیجانی و سیستمهای مغزی رفتاری (BAS/BIS) در نوجوانان
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2024-01-21)پژوهش حاضر با هدف پیشبینی اختلال بازی اینترنتی براساس ناگویی هیجانی و سیستمهای مغزی رفتاری در نوجوانان انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهآماری پژوهش شامل دانش آموزان شهر بجنورد در سال تحصیلی 1402-1401 ...
-
مقایسهی اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای در دو ناحیۀ پشتی- جانبیِ پیش پیشانی و گیجگاهی-آهیانهای بر نظریه ذهن درکودکان مبتلا به نقص توجه - بیش فعالی
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2024-01-21)هدف: اختلال نقص توجه-بیشفعالی اختلالی شایع در کودکان است که با بیتوجهی و تکانشگری مشخص میشود. هدف این پژوهش مقایسهی اثربخشی تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمهای در دو ناحیهی پشتی-جانبی پیش پیشانی و گیجگاهی-آهیانهای بر ...
-
اثربخشی درمان گروهی سایکودراما و بازیدرمانی شناختی رفتاری بر روی کارکردهای اجرایی (حافظه فعال، بازداری پاسخ، انعطافپذیری شناختی و خودتنظیمی هیجانی) در دانش آموزان پسر دارای اختلال اضطراب اجتماعی
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2024-01-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف اثربخشی درمان گروهی سایکودراما و بازیدرمانی شناختی رفتاری بر روی کارکردهای اجرایی (حافظه فعال، بازداری پاسخ، انعطافپذیری شناختی و خودتنظیمی هیجانی) در دانش آموزان دارای اختلال اضطراب اجتماعی انجام ...
-
تأثیر تمرینات بادی پرکاشن بر عملکرد اجرایی و مهارتهای حرکتی بنیادی کودکان کمتوان ذهنی شهرستان چادگان
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, Iran, 2024-01-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر تمرینات بادی پرکاشن بر عملکرد اجرایی و مهارتهای حرکتی بنیادی کودکان کمتوان ذهنی بود. جامعه آماری شامل کودکان مبتلابه کمتوانی ذهنی شهرستان چادگان بود که از بین آنها 30 نفر (15 نفر گروه ...



