دوره 15, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مدل پیشبینی سازگاری روانی-اجتماعی با بیماری براساس استرس ادراکشده و انسجام روانی با میانجیگری شفقت به خود در بیماران مبتلا به سندرم رودۀ تحریکپذیر
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)پژوهش حاضر با هدف ارائۀ مدل پیشبینی سازگاری روانی-اجتماعی با بیماری براساس استرس ادراکشده و انسجام روانی با میانجیگری شفقت به خود در بیماران مبتلا به سندرم رودۀ تحریکپذیر انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی-همبستگی و مدلسازی ...
-
مقایسۀ اثربخشی درمان مبتنی بر بازسازی عاطفی و هیجانمدار بر مشکلات ازدواج و بخشش در زنان متقاضی طلاق
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)هدف این پژوهش، مقایسۀ اثربخشی درمان مبتنی بر بازسازی عاطفی و درمان هیجانمدار بر بخشش و مشکلات ازدواج در زنان متقاضی طلاق بود. روش پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و طرح پژوهش نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون همراه با گروه ...
-
مقایسۀ اثربخشی درمان معناگرا و درمان وحدتمدار بر تابآوری و کیفیت زندگی در مبتلایان به سرطان خون
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)هدف پژوهش حاضر، مقایسۀ اثربخشی درمان معناگرا و درمان وحدتمدار بر تابآوری و کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به سرطان خون بود. پژوهش بهلحاظ هدف کاربردی و روش پژوهش بهلحاظ شیوۀ جمعآوری اطلاعات از نوع نیمهآزمایشی با طرح ...
-
نقش واسطهای نشخوار فکری و نگرانی در رابطۀ بین شفقت خود با علائم افسردگی و اضطراب
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش واسطهای نشخوار فکری و نگرانی در رابطۀ بین شفقت خود با علائم افسردگی و اضطراب در دانشجویان دانشگاه تهران انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری آن، دانشجویان دانشگاه تهران ...
-
نقش میانجی نظمبخشی هیجان در رابطۀ بین اضطراب کرونا و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت دانشجویان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش میانجی نظمبخشی هیجان در رابطۀ بین اضطراب کرونا و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت دانشجویان انجام شد. در مطالعهای توصیفی-مقطعی، از میان 18 هزار دانشجو در استان گیلان در زمستان 1399، تعداد 369 دانشجو ...
-
اثربخشی رواندرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر استرس ادراکشده و بهزیستی روانشناختی مبتلایان به اضطراب کرونا در زمان اپیدمی بیماری
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی رواندرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر استرس ادراکشده و بهزیستی روانشناختی مبتلایان به اضطراب کرونا در زمان اپیدمی بیماری صورت پذیرفت. این پژوهش با روش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون ...
-
اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر انعطافپذیری کنشی و همجوشی شناختی مبتلایان به سندرم رودۀ تحریکپذیر
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر انعطافپذیری کنشی و همجوشی شناختی مبتلایان به سندرم رودۀ تحریکپذیر انجام گرفت. روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه و دورۀ پیگیری ...
-
اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر اجتناب تجربهای و تکانشگری دانشآموزان دختر با دشواری در نظمجویی هیجانی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر اجتناب تجربهای و تکانشگری دانشآموزان دختر با دشواری در نظمجویی هیجانی انجام گرفت. پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه و دورۀ ...
-
ساختار عاملی و تغییرناپذیری جنسیتی مقیاس امید شغلی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)هدف از پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس امید شغلی (WH) بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعۀ پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه اصفهان در سال 1400 بود. نمونۀ پژوهش 292 دانشجو (188 دختر و 104 پسر) بود که به ...
-
مقایسۀ اثربخشی آموزش واقعیتدرمانی و مثبتاندیشی بر اجتناب شناختی؛ راهبردهای تنظیم هیجانی با نقش تعدیلکنندۀ جنسیت در دانشآموزان نابینا
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)هدف پژوهش حاضر، مقایسۀ اثربخشی آموزش واقعیتدرمانی و مثبتاندیشی بر اجتناب شناختی، راهبردهای تنظیم هیجانی با نقش تعدیلکنندۀ جنسیت در دانشآموزان نابینای مقطع متوسطۀ دوم در شهر اردبیل بود. جامعۀ پژوهش را دانشآموزان نابینای ...
-
نقش واسطهای ایدهپردازی خودکشی در رابطۀ بین سبکهای والدگری، نیازهای بنیادین و ادراک سرباربودن با جرح خویشتن غیرخودکشیگرا در نوجوانان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش واسطهای ایدهپردازی خودکشی در رابطۀ بین سبکهای والدگری، نیازهای روانشناختی بنیادین و ادراک سرباربودن با جرح خویشتن غیرخودکشیگرا انجام شد. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعۀ آماری ...
-
اثربخشی کیفیت زندگی درمانی بر کیفیت تعامل والد-نوجوان و سازگاری نوجوانان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی کیفیت زندگی درمانی بر کیفیت تعامل والد-نوجوان و سازگاری دختران نوجوان انجام گرفت. روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه و دورۀ پیگیری دوماهه بود. جامعۀ آماری شامل ...
-
کاربست توانبخشی شناختی بر فهم، تولید و محاسبات عددی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه با آسیب ریاضی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)هدف از پژوهش حاضر، مطالعۀ کاربست توانبخشی شناختی در فهم، تولید و محاسبات عددی دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه با آسیب ریاضی بود. طرح پژوهش، از نوع نیمهآزمایشی بود. جامعۀ آماری پژوهش را دانشآموزان مراجعهکننده به مراکز ...
-
بررسی شاخصهای روانسنجی نسخۀ فارسی مقیاس تنظیم انگیزشی (RMS) در بین دانشجویان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)هدف پژوهش حاضر، بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس تنظیم انگیزشی (RMS) در جامعۀ دانشجویان ایرانی بود. روش پژوهش بهلحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوۀ گردآوری توصیفی بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمام دانشجویان دانشگاه امام جواد (ع) ...
-
مقایسۀ اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی و آموزش مهارت حل مسئله بر خودکارآمدی و انگیزۀ تحصیلی دانشآموزان پسر پایۀ دهم
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسۀ اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی و مهارت حل مسئله بر خودکارآمدی و انگیزۀ تحصیلی دانشآموزان پسر پایۀ دهم بود. روش پژوهش، نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه و دورۀ پیگیری ...
-
اثربخشی مداخلۀ مبتنی بر تئوری تغییر ذهنیت دوئیک بر جهتگیری منفی به مشکل و احساس ناامیدی دانشآموزان دبیرستانی در دوران کرونا
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2024-04-20)هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی مداخلۀ مبتنی بر تئوری تغییر ذهنیت دوئیک بر جهتگیری منفی به مشکل و ناامیدی در دانشآموزان دبیرستانی بود. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی و برحسب شیوۀ انجام، نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون ...



