نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکروبی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorقادری, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی هوراند, امینfa_IR
dc.contributor.authorمحمدیان محمودجیق, نسیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:19:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:19:42Z
dc.date.available1399-07-08T21:19:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:19:42Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-22en_US
dc.date.submitted1394-12-03fa_IR
dc.identifier.citationکروبی, مهدی, قادری, اسماعیل, سلطانی هوراند, امین, محمدیان محمودجیق, نسیم. (1395). بررسی و اولویت بندی محدودیت های گردشگران کره ای در ایران. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 5(19), 33-57. doi: 10.22080/jtpd.2017.1429fa_IR
dc.identifier.issn2322-309X
dc.identifier.issn2538-4465
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jtpd.2017.1429
dc.identifier.urihttp://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1429.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107910
dc.description.abstractبرای درک بهتر نیازهای اساسی گردشگران، جلب رضایت، مشارکت و عدم مشارکت آنان و این که چه مسایلی باعث عدم رغبت آنان به سفر به یک مقصد خاص می­ شود، نیاز است که ابتدا موانع و محدودیت­ های پیش روی آنان مرتفع شود. از اینرو برای ارائه محصول گردشگری مناسب ضروری است نیازهای گردشگران بدون محدودیت­ های اساسی مرتفع گردد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی و اولویت بندی محدودیت­ های گردشگران کره­ ای در شهر تهران است. بدین منظور، مدل مفهومی پژوهش شامل چهار نوع محدودیت «درون فردی»، «میان فردی»، «ساختاری» و «محدودیت­های مقصد» توسعه یافت. گردشگران کره­ ای ورودی به ایران که در بهار 1393 در تهران حضور داشته­ اند، جامعه آماری را تشکیل می­ دهند. برای نمونه­ گیری، از میان روش­ های غیراحتمالی، روش دردسترس استفاده شد. برای انجام پژوهش، تعداد 351 پرسشنامه میان گردشگران کره­ ای در شهر تهران توزیع شد. داده­ ها با استفاده از روش­ های آزمون تی تک نمونه­ ای، مدل معادلات ساختاری و آزمون فریدمن، و همچنین با استفاده از نرم­ افزارهای SMARTPLS و SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج حاصله، در مجموع، به ترتیب محدودیت­ های مقصد و محدودیت­ های ساختاری مهمترین، و محدودیت­ های درون فردی کم اهمیت­ ترین متغیر بوده­ اند. محدودیت­ های میان فردی نیز از اهمیت متوسطی برخوردار بوده­ اند. از سوی دیگر، با توجه به نتایج آموزن فریدمن، از میان شاخص­ های پژوهش، «ویژگی­ های شخصی گردشگر»، «ادراک و آگاهی از ایران»، و «ضعف زیرساخت­ها و کمبود امکانات» به عنوان اصلی­ ترین محدودیت­ های جامعه آماری پژوهش شناسایی شدند.fa_IR
dc.format.extent496
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofبرنامه ریزی و توسعه گردشگریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Tourism Planning and Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jtpd.2017.1429
dc.subjectمحدودیتfa_IR
dc.subjectصنعت گردشگریfa_IR
dc.subjectگردشگران کره ایfa_IR
dc.titleبررسی و اولویت بندی محدودیت های گردشگران کره ای در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue19
dc.citation.spage33
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد