نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصمدی, منصورfa_IR
dc.contributor.authorقنواتی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:19:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:19:24Z
dc.date.available1399-07-08T21:19:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:19:24Z
dc.date.issued2013-02-19en_US
dc.date.issued1391-12-01fa_IR
dc.date.submitted2012-08-01en_US
dc.date.submitted1391-05-11fa_IR
dc.identifier.citationصمدی, منصور, قنواتی, مهدی. (1391). بررسی عوامل تأثیرگذار بر ادراک گردشگران خارجی از مقصدهای گردشگری در ایران: معرفی مکان به عنوان یک نام و نشان تجاری. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 1(3), 66-87.fa_IR
dc.identifier.issn2322-309X
dc.identifier.issn2538-4465
dc.identifier.urihttp://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_461.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107811
dc.description.abstractهدف از این مطالعه بررسی ادراک گردشگران خارجی از مقصدهای گردشگری در ایران است. بر این اساس بر مبنای دو بعد سطوح تغییر (تغییر در دانش، تغییر در نگرش و رفتار) و عمق تأثیر (از سطح ظاهری، نام و نشان تجاری و مکان) مدلی طراحی و با کمک داده های به دست آمده از 240 نفر از گردشگران، اقدام به تحلیل مدل با استفاده از نرم افزار لیزرل نسخه 5/8 شد. نتایج تحلیل ساختاری نشان می دهد که تمامی مسیرهای موجود در مدل معنی دار بوده و سرمایه گذاری در حوزه های منابع اطلاعاتی، ارزش ویژه نام و نشان تجاری و ویژگی های مربوط به مکان به ایجاد تصویری مناسب از مکان های گردشگری در کشور، تداعی نام و نشان تجاری، عملکرد بهتر آن و در نهایت تصمیم گردشگر به بازدید مجدد از مکان موردنظر منجر خواهد شد. ارزش عمده این مقاله، ترسیم مسیرهای راهبردی است که در هدایت تلاش های برنامه ریزی و توسعه گردشگری نقش دارند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofبرنامه ریزی و توسعه گردشگریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Tourism Planning and Developmenten_US
dc.subjectنام و نشان تجاری مکانیfa_IR
dc.subjectارزش نام و نشان تجاریfa_IR
dc.subjectنگرش گردشگرانfa_IR
dc.subjectویژگیهای مکانfa_IR
dc.subjectبازدید مجددfa_IR
dc.titleبررسی عوامل تأثیرگذار بر ادراک گردشگران خارجی از مقصدهای گردشگری در ایران: معرفی مکان به عنوان یک نام و نشان تجاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.department1- کارشناس مدیریت ارشد بازرگانی دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue3
dc.citation.spage66
dc.citation.epage87


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد