دوره 9, شماره 33
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مصورسازی شبکه همکاریهای علمی در پژوهشهای ژئوتوریسم
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-08-22)چکیده واژه ژئوتوریسم از جمله مفاهیم جدیدی است که مورد توجه جامعه دانشگاهی قرار گرفته است. رشد فزاینده مقالات منتشر شده در این زمینه، بررسی جامع و نظاممند آنرا ضروری مینماید. یافتههای این تحقیق علاوه بر کمک به درک بهتر ...
-
مدلسازی اثرات کیفیت محیطی مقصدهای گردشگری بر رضایتمندی گردشگران در نواحی روستایی مطالعه موردی: بخش مرکزی شهرستان دنا
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-08-22)روش تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی است که به روش پیمایشی انجامگرفته است. جامعه آماری این تحقیق گردشگران منطقه موردمطالعه میباشند. جهت تعیین تعداد نمونه تحقیق با توجه به نامعلوم بودن تعداد جامعه آماری، تعداد نمونه لازم ...
-
تدوین استراتژیهای بخش گردشگری با رویکرد برنامهریزی مبتنی بر سناریو
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-08-22)درحال حاضر صنعت گردشگری جزو حوزههای مطرح اقتصادی در سطح جهان بوده و با ایجاد بازارکاری پرجنب و جوش، میلیونها نفر را مشغول به کار نموده است. آگاهی از عدماطمینانهای پیشرو و آمادگی برای حالات ممکن در این صنعت، پیشبرد ...
-
اثرات نظام بخشی فضای شهری در بازتولید گردشگری مذهبی از طریق میانجی سرمایه اجتماعی (نمونه موردی: مراسم عصر تاسوعای شهر زنجان)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-08-22)چیدمان نظام فضای شهری تاثیرگذار در توسعه مراسم آیینی در جهت گردشگری مذهبی است. در این راستا مبین های سرمایه اجتماعی با عملکرد خود ساماندهی فضاهای شهری را سبب ساز شده و بازتولید گردشگری مذهبی را توسعه می دهد.پژوهش حاضر به ...
-
ارائه الگوی همآفرینی در صنعت گردشگری با استفاده از روش کیفی تئوری داده بنیاد
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-08-22)همآفرینی با اثرگذاری بر تولید خدمات گردشگری مطابق با ایده مشتریان، شرکتها را به سوی تولید محصولات رقابتی نوآورانه و گردشگران را به سوی خرید بستههای جذاب هدایت میکند. در پژوهش حاضر، با هدف دستیابی به الگوی همآفرینی در ...
-
شناسایی پیشران های موثر بر وضعیت آینده گردشگری پایدار با رویکرد آینده پژوهی مورد مطالعه : روستاهای بخش مرکزی شهرستان سرعین
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-08-22)شیوه گردآوری این تحقیق اطلاعات اسنادی و کتابخانهبوده و دادههای کیفی با پرسشنامه باز و دادههای کمی به صورت عددی و از طریق وزندهی پرسشنامههای دلفی تهیه شد. به گونهای که در ابتدا شاخصها و مؤلفهها در ابعاد مختلف جمعآوری ...
-
طراحی مدل رفتاری توسعهی صنعت گردشگری ایران با محوریت جذب گردشگران خارجی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-08-22)تجربهی بلند مدت بسیاری از مناطق موفق گردشگری دنیا نشان داده است که رفتارهای توسعهای صنعت گردشگری باید منطبق با شرایط خاص آن مناطق باشد. به دلیل عدم توجه شایسته به این موضوع است که توسعهی صنعت گردشگری در ایران همواره ...
-
تبیین و ارائه مدل بهینه روابط بین فیلم توریسم و توسعه گردشگری روستایی (مورد مطالعه: روستای سولقان، استان تهران)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-08-22)گردشگری فیلم یا فیلم توریسم، شاخهای از گردشگری محسوب میشود که نقش مهمی در جذب گردشگران برای بازدید از مقصدهای گردشگری و توسعه آنها داشته و گردشگری نیز در ترویج و تبلیغ این فیلمها، تاثیرات متقابل دارد. روستای سولقان در ...
-
اولویت بندی شاخص های ارزیابی رضایتمندی بازدیدکنندگان موزه ها (مورد مطالعه: موزه ملی ایران)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-08-22)هدف از این پژوهش اولویت بندی شاخص های ارزیابی رضایتمندی بازدیدکنندگان موزه ها میباشد. با مطالعه تحقیقات پیشین و مدل های مفهومی ارزیابی رضایتمندی مشتریان، شاخص های رضایت بازدیدکنندگان موزه بر اساس مدل آکاما شناسایی ...



