دوره 4, شماره 15

 

ارسال های اخیر

  • بررسی تأثیر گردشگری بر معیشت پایدار روستایی در استان گلستان 

    عبدالله‌زاده, غلامحسین؛ صالحی, خدیجه؛ شریف‌زاده, محمد شریف؛ خواجه شاهکوهی, علیرضا (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-02-20)
    در طی دهه‌های گذشته بهبود معیشت پایدار مردم روستایی مورد توجه زیادی قرار گرفته و به عنوان یکی از اهداف اصلی توسعه‌ی پایدار روستایی مطرح بوده است. یکی از رهیافت‌های اصلی برای بهبود معیشت روستایی توسعه‌ی گردشگری روستایی است. ...

  • اولویت‌بندی فعالیت‌های بازاریابی گردشگری فیلم 

    صالح دوست, مهسا؛ تاج‌زاده نمین, ابوالفضل (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-02-20)
    گردشگری فیلم از دهه 1990 مورد توجه قرار گرفته است و برخی کشورها فعالانه در ترویج آن تلاش کرده­اند. هدف این مقاله اولویت­بندی فعالیت­های بازاریابی گردشگری فیلم است. بدین منظور از مدل فرصت­های بازاریابی گردشگری فیلم هادسون ...

  • سنجش حمایت ساکنین روستایی از توسعه‌ی گردشگری در روستاهای مناطق جنگلی و عوامل موثر بر آن 

    علیقلی‌زاده فیروزجایی, ناصر؛ قنبرزاده اشعری, آرزو (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-02-20)
    با توجه به آنکه نقش ساکنین محلی در تصمیم گیریهای مربوط به توسعه‌ی گردشگری کلیدی است. از این رو قدرت تأثیر گذار ساکنین و تبلور آن به صورت همکاری و استقبال از گردشگران، در جهت موفقیت و پایداری توسعه‌ی گردشگری امری ضروری است. ...

  • تبیین جامعه‌شناختی رفتار محیط‌زیستی گردشگران (مطالعه‌ی موردی: پارک جنگلی نور) 

    صالحی, صادق؛ معمار, رحمت‌الله؛ باید, آرزو (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-02-20)
    در عصر حاضر، گردشگری بیش از هر چیز نوعی مصرف محیط زیست تلقی می‌شود. با توجه به این که بخش قابل توجه­ای از این مصرف توسط گردشگران صورت می‌گیرد، می‌توان گفت که گردشگران نقش حائز اهمیتی در توسعه‌ی گردشگری پایدار و یا نابودی ...

  • عوامل تعیین‌کننده‌ی گردشگری پزشکی؛ نمونه موردی ایران 

    معبودی, محمدتقی؛ حکیمی, هادی (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-02-20)
    گردشگری پزشکی مدرن، محصول شهروندان کشورهای پیشرفته است. کسانی­که به دلایل مشخص از جمله هزینه‌ی بالای خدمات بهداشتی- درمانی، طولانی­شدن فرآیند معالجات و ... نمی­توانند از خدمات پزشکی در کشور خودشان استفاده کنند؛ در نتیجه، ...

  • نوع‌شناسی مشتری و نقش آن در نوآوری در هتل‌ها (مورد مطالعه: هتل‌های اردبیل) 

    یعقوبی, نورمحمد؛ ابراهیم‌پور, حبیب؛ نعمتی, ولی (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-02-20)
    سازمان‌های خدماتی نظیر هتل‌ها دستیابی به کارایی و سودآوری را در ارائه‌ی خدمات مناسب و مطلوب به مشتریان دنبال می‌کنند. در این میان آنهایی موفق هستند که بتوانند با خلاقیت و نوآوری، فرصت‌های جدید ایجاد و از فرصت‌های موجود به ...

  • بررسی رابطه‌ی هوش فرهنگی و هوش عاطفی راهنمایان تور‌های خروجی شهر تهران 

    کروبی, مهدی؛ ‌هادی‌نژاد, ارغوان؛ تقویان نوغان, سید احمد (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-02-20)
    با روند رو به رشد جهانی شدن و پررنگ‌تر شدن روابط بین‌المللی، روابط بین فردی با پیشینه‌های فرهنگی متفاوت بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. لذا این پژوهش جهت بررسی رابطه هوش فرهنگی و هوش عاطفی راهنمایان تورهای خروجی شهر تهران، ...