| dc.contributor.author | نصیری وند آقاباقر, مرتضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | صمیمی نمین, فرهاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | شهریار, کورش | fa_IR |
| dc.contributor.author | تاکی, رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:15:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:15:37Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T21:15:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T21:15:37Z | |
| dc.date.issued | 2017-02-19 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-05-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-02-28 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نصیری وند آقاباقر, مرتضی, صمیمی نمین, فرهاد, شهریار, کورش, تاکی, رضا. (1395). شبیه سازی عددی سه بعدی تونلهای کم عمق تحت بار دینامیکی قطار و تعیین روش احداث -بررسی موردی: تونل خط 3 متروی تهران. مهندسی تونل و فضاهای زیرزمینی, 5(2), 49-61. doi: 10.22044/tuse.2017.4344.1269 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-3111 | |
| dc.identifier.issn | 2322-570X | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22044/tuse.2017.4344.1269 | |
| dc.identifier.uri | http://tuse.shahroodut.ac.ir/article_1048.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106446 | |
| dc.description.abstract | با گسترش روزافزون جمعیت شهری، ساخت و توسعهی زیرساختهای شهری بیش از پیش ضرورت مییابد. توسعهی ساخت تونلهای مترو در محیطهای شهری همواره با محدودیتها و مشکلات جدیدی روبرو بوده است. یکی از مشکلاتی که در این تحقیق به آن پرداخته شده، تقاطع خطوط مترو با خطوط ریلی راهآهن است. هدف از این تحقیق، ارائهی روشی مناسب جهت احداث بخشی از تونل خط 3 متروی تهران در عبور از زیر خطوط راهآهن سراسری تهران-اهواز میباشد. در طراحی اولیه، احداث این بخش از تونل به روش کند و پوش طراحی شده بود که با در نظر گرفتن مزایای فنی در اجرا و کاهش هزینهها، روش پوش و کند برای اجرای طرح پیشنهاد شد. برای تحلیل پایداری این بخش از تونل، بار دینامیکی حاصل در اثر حرکت قطار شبیه سازی شده و تابع بار دینامیکی این حرکت بدست آمده است. این تابع توسط نرم افزار FLAC 3D بر روی مدل عددی ساخته شده از تونل اعمال شده است. سپس نتایج بدست آمده از مدل سازی با دو روش تحلیلی مقایسه شد تا وضعیت پایداری تونل با استفاده از پارامترهای سرعت حرکت قطار، وزن واگن، تعداد واگن و میرایی محیط در بحرانیترین شرایط تعیین شود. تحلیلهای انجام شده در این مقاله نشان میدهد که پایداری تونل در وضعیت مناسبی قرار دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 842 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی شاهرود
و
انجمن تونل ایران | fa_IR |
| dc.publisher | Shahrood University of Technology &
Iranian Tunneling Association | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی تونل و فضاهای زیرزمینی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Tunneling & Underground Space Engineering | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22044/tuse.2017.4344.1269 | |
| dc.subject | بارگذاری دینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | بار دینامیکی قطار | fa_IR |
| dc.subject | مدل سازی عددی | fa_IR |
| dc.subject | روش پوش و کند | fa_IR |
| dc.subject | تونل خط 3 متروی تهران | fa_IR |
| dc.subject | راهآهن و مترو | fa_IR |
| dc.title | شبیه سازی عددی سه بعدی تونلهای کم عمق تحت بار دینامیکی قطار و تعیین روش احداث -بررسی موردی: تونل خط 3 متروی تهران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجو | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مهندسی معدن دانشگاه زنجان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.contributor.department | معاونت فنی ایستگاه متروی آزادگان و تونل اتصال به پایانه جنوبی خط 3 مترو، شرکت جهاد توسعه منابع آب | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 49 | |
| dc.citation.epage | 61 | |