نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصیری وند آقاباقر, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorصمیمی نمین, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorشهریار, کورشfa_IR
dc.contributor.authorتاکی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:15:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:15:37Z
dc.date.available1399-07-08T21:15:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:15:37Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-17en_US
dc.date.submitted1395-02-28fa_IR
dc.identifier.citationنصیری وند آقاباقر, مرتضی, صمیمی نمین, فرهاد, شهریار, کورش, تاکی, رضا. (1395). شبیه سازی عددی سه بعدی تونل‌های کم عمق تحت بار دینامیکی قطار و تعیین روش احداث -بررسی موردی: تونل خط 3 متروی تهران. مهندسی تونل و فضاهای زیرزمینی, 5(2), 49-61. doi: 10.22044/tuse.2017.4344.1269fa_IR
dc.identifier.issn2322-3111
dc.identifier.issn2322-570X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/tuse.2017.4344.1269
dc.identifier.urihttp://tuse.shahroodut.ac.ir/article_1048.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106446
dc.description.abstractبا گسترش روزافزون جمعیت شهری، ساخت و توسعه‌ی زیرساخت‌های شهری بیش از پیش ضرورت می‌یابد. توسعه‌ی ساخت تونل‌های مترو در محیط‌های شهری همواره با محدودیت‌ها و مشکلات جدیدی روبرو بوده است. یکی از مشکلاتی که در این تحقیق به آن پرداخته شده، تقاطع خطوط مترو با خطوط ریلی راه‌آهن است. هدف از این تحقیق، ارائه‌ی روشی مناسب جهت احداث بخشی از تونل خط 3 متروی تهران در عبور از زیر خطوط راه‌آهن سراسری تهران-اهواز می‌باشد. در طراحی اولیه، احداث این بخش از تونل به روش کند و پوش طراحی شده بود که با در نظر گرفتن مزایای فنی در اجرا و کاهش هزینه‌ها، روش پوش و کند برای اجرای طرح پیشنهاد شد. برای تحلیل پایداری این بخش از تونل، بار دینامیکی حاصل در اثر حرکت قطار شبیه سازی شده و تابع بار دینامیکی این حرکت بدست آمده است. این تابع توسط نرم افزار FLAC 3D بر روی مدل عددی ساخته شده از تونل اعمال شده است. سپس نتایج بدست آمده از مدل سازی با دو روش تحلیلی مقایسه شد تا وضعیت پایداری تونل با استفاده از پارامترهای سرعت حرکت قطار، وزن واگن، تعداد واگن و میرایی محیط در بحرانی‌ترین شرایط تعیین شود. تحلیل‌های انجام شده در این مقاله نشان می‌دهد که پایداری تونل در وضعیت مناسبی قرار دارد.fa_IR
dc.format.extent842
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن تونل ایرانfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technology & Iranian Tunneling Associationen_US
dc.relation.ispartofمهندسی تونل و فضاهای زیرزمینیfa_IR
dc.relation.ispartofTunneling & Underground Space Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/tuse.2017.4344.1269
dc.subjectبارگذاری دینامیکیfa_IR
dc.subjectبار دینامیکی قطارfa_IR
dc.subjectمدل سازی عددیfa_IR
dc.subjectروش پوش و کندfa_IR
dc.subjectتونل خط 3 متروی تهرانfa_IR
dc.subjectراه‌آهن و متروfa_IR
dc.titleشبیه سازی عددی سه بعدی تونل‌های کم عمق تحت بار دینامیکی قطار و تعیین روش احداث -بررسی موردی: تونل خط 3 متروی تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مهندسی معدن دانشگاه زنجانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.contributor.departmentمعاونت فنی ایستگاه متروی آزادگان و تونل اتصال به پایانه جنوبی خط 3 مترو، شرکت جهاد توسعه منابع آبfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage49
dc.citation.epage61


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد