نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبابادی عکاشه, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorمظفری, ابوالقاسمfa_IR
dc.contributor.authorبرخورداری, کاظمfa_IR
dc.contributor.authorحبیبی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorخسروی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:15:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:15:30Z
dc.date.available1399-07-08T21:15:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:15:30Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-27en_US
dc.date.submitted1395-09-07fa_IR
dc.identifier.citationبابادی عکاشه, وحید, مظفری, ابوالقاسم, برخورداری, کاظم, حبیبی, علی اکبر, خسروی, سعید. (1397). بررسی اثر انفجار در تونل‌های دوقلو بر روی لاینینگ تونل دچار سانحه و تونل مجاور با اشکال مختلف. مهندسی تونل و فضاهای زیرزمینی, 7(1), 33-47. doi: 10.22044/tuse.2018.5081.1292fa_IR
dc.identifier.issn2322-3111
dc.identifier.issn2322-570X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/tuse.2018.5081.1292
dc.identifier.urihttp://tuse.shahroodut.ac.ir/article_1339.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106408
dc.description.abstractیکی از خطرات قابل پیش­بینی که در سال­های اخیر توسط گروهک‌های تروریستی ایجاد شده است، ضربه زدن به سیستم حمل و نقل مانند انفجار در شبکه­‌های مترو و تونل­های شهری می­باشد. بنابراین ایمن‌­سازی آنها به لحاظ سازه­ای، باید در اولویت مهندسین طراح و مدیران شهری قرار گیرد. علاوه بر آن، در سال‎های اخیر استفاده از تونل­های دوقلو با توجه به پایداری بیشتر و سهولت اجرا مورد استقبال مهندسین طراح قرار گرفته است. در این پژوهش به بررسی رفتار تونل­‌های دوقلو، در مقابل موج انفجار با مقطع­‌های مختلف به صورت شبیه­‌سازی عددی توسط نرم‌­افزار تفاضل محدود FLAC  پرداخته شده است. در نهایت نتایج حاصل از این تحلیل­‌های عددی که شامل بررسی نیروی محوری، لنگر خمشی به­وجود آمده در کل سازه نگهدارنده تونل­‌ها می­‌باشد، با یکدیگر مقایسه­ شده است. نتایج نشان می­‌دهد که تونل­‌های با مقطع نعل اسبی عملکرد مناسب­‌تری نسبت به مقطع مستطیلی خواهند داشت.fa_IR
dc.format.extent1570
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن تونل ایرانfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technology & Iranian Tunneling Associationen_US
dc.relation.ispartofمهندسی تونل و فضاهای زیرزمینیfa_IR
dc.relation.ispartofTunneling & Underground Space Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/tuse.2018.5081.1292
dc.subjectمقاطع تونلfa_IR
dc.subjectتحلیل دینامیکیfa_IR
dc.subjectتونل های دو قلوfa_IR
dc.subjectانفجارfa_IR
dc.subjectمدلسازی و تحلیل عددیfa_IR
dc.titleبررسی اثر انفجار در تونل‌های دوقلو بر روی لاینینگ تونل دچار سانحه و تونل مجاور با اشکال مختلفfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمربی دانشگاه آزاد دهاقانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی دانشگاه امام حسینfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مکانیک خاک و پی، دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مکانیک سنگ، دانشگاه شهید باهنر کرمانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage33
dc.citation.epage47


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد