| dc.contributor.author | طالبی اردکانی, طیبه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | سلطانی, علی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:14:52Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:14:52Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T21:14:52Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T21:14:52Z |  | 
| dc.date.issued | 2013-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1392-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-06-14 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1395-03-25 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | طالبی اردکانی, طیبه, سلطانی, علی. (1392). بررسی نظام توزیع فضایی و تحلیل مکان گزینی پایانههای حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری شیراز با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل شبکهای(ANP). مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای (توقف انتشار), 5(18), 107-122. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-5354 |  | 
| dc.identifier.issn | 2252-0848 |  | 
| dc.identifier.uri | http://urs.ui.ac.ir/article_20059.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106180 |  | 
| dc.description.abstract | استفاده صحیح از زمین به عنوان یک منبع عمومی و کالایی غیرقابل بازیافت، نیازمند برنامه ریزی اصولی است. در مقابل، مکان گزینی نادرست فعالیتهای شهری، زمینه ساز بروز پیامدهای منفی زیست محیطی، مالی- اقتصادی و اثرات مخرب اجتماعی است. در این راستا، مکان یابی تسهیلات حمل و نقل موضوعی بسیار مهم تلقی میشود. چرا که موقعیت این تسهیلات بر اقتصاد نواحی کلانشهری و همچنین کیفیت زندگی جوامع بهره بردار بسیار موثر است. موضوع مقاله حاضر به ارزیابی نظام توزیع فضایی و انتخاب سایت مناسب برای ایجاد پایانههای جدید اتوبوسرانی درون شهری در شهر شیراز، با توجه به ناکافی بودن پایانههای موجود است. بدین منظور با استفاده از منابع موجود و بررسی معیارهای موثر در مکان یابی احداث پایانههای اتوبوسرانی، سه معیاراصلی و پنج زیرمعیار جهت ورود به مدل فرآیند تحلیل شبکهای (Analytic Network Process) انتخاب گردید. انتخاب مناسبترین سایت پس از طی دو مرحله ی outranking در نرم افزار GIS وسپس استفاده از مدل ANP صورت گرفته است. شایان دکر است که به دلیل عدم دسترسی به نرم افزار تخصصی و موضوع تحریم نرم افزاری، محاسبات مدل به صورت دستی انجام گرفت. از میان 5 گزینه ی پیشنهادی استخراج شده در مرحله outranking، گزینه ی اول که در امتداد محور خروجی شیراز به سمت بوشهر(محور بلوار امیرکبیر) با امتیاز 347/. به عنوان مناسبترین سایت انتخاب گردید. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 612 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Isfahan | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای (توقف انتشار) | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Urban - Regional Studies and Research | en_US | 
| dc.subject | سامانه اطلاعات مکانی | fa_IR | 
| dc.subject | مکانیابی | fa_IR | 
| dc.subject | پایانه | fa_IR | 
| dc.subject | حمل و نقل عمومی درون شهری | fa_IR | 
| dc.subject | فرآیندتحلیل شبکه ای | fa_IR | 
| dc.title | بررسی نظام توزیع فضایی و تحلیل مکان گزینی پایانههای حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری شیراز با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل شبکهای(ANP) | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.contributor.department | هیات علمی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 5 |  | 
| dc.citation.issue | 18 |  | 
| dc.citation.spage | 107 |  | 
| dc.citation.epage | 122 |  |