دوره 14, شماره 53
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نقش تجربهی ترومای دوران کودکی، واکنش پذیری شناختی و درد ذهنی در اقدام کنندگان به خودکشی و افراد بهنجار
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2019-09-23)افکار خودکشی به افکار و باورهایی گفته میشود که فرد در مورد کشتن خودش دارد و از برنامهریزی دقیق برای خودکشی تا یک احساس قابلملاحظه را در برمیگیرد اما، شامل اقدام نهایی برای خودکشی نمیشود هدف این پژوهش، بررسی نقش تجربهی ...
-
مقایسه سرشت عاطفی و هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی، مرزی و افراد بهنجار
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2019-09-23)مدل سرشت عاطفی و هیجانی از اجزای مشترک خلق، رفتار، شخصیت و بخشی از شناخت تشکیل شده است و به عنوان یک موضع اصلی بر حیطههای مختلفی مانند رفتار، شناخت، ادراک، توجه، ارتباط، اراده، خلق و عاطفه تاثیر گذارده و تاثیر میپذیرد. ...
-
روابط ساختاری افکار ناکارآمد و نشخوار فکری با علایم اختلال خوردن با میانجیگری عملکرد اجتنابی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2019-09-23)اختلال خوردن به عنوان رفتارها و نگرشهای نادرست خوردن اطلاق میشود که به صورت یک زنجیره اختلال در غذا خوردن تعریف میشود. عدهای بیاشتهایی روانی را به صورت اجتناب اولیه و پراشتهایی روانی را به صورت اجتناب ثانویه در نظر ...
-
اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر خط پایه الکتروانسفالوگرافی کمی و توجه مستمر کودکان نارسایی توجه/ بیشفعالی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2019-09-23)پژوهشهای انجام شده در حوزههای مختلف بر مبنای عصبروانشناختی اختلال بیش فعالی و کمبود توجه تاکید کردهاند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش نوروفیدبک بر خط پایه الکتروانسفالوگرافی کمی و توجه مستمر کودکان دچار ADHD بود. ...
-
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بدتنظیمی هیجانی و شفقت بر خود دانشآموزان خودآسیب رسان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2019-09-23)خود آسیبرسانی شامل انواع مختلفی از رفتارهایی است که با هدفهای مختلف روانشناختی و بینفردی به شکلهای مستقیم و غیر مستقیم انجام میشوند و هرچند ممکن است با یا بدون نیت خودکشی باشند، به لحاظ اجتماعی و فرهنگی مورد قبول ...
-
اثر بخشی آموزش فنون تنظیم هیجان بر کاهش استرس و افزایش تاب آوری دانشجویان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2019-09-23)تنظیم هیجانی میتواند به عنوان سبک شناختی مدیریت اطلاعات برانگیزاننده هیجانی باشد که دامنه وسیعی از پاسخهای شناختی، رفتاری، هیجانی و فیزیولوژیکی را در بر میگیرد، به مدیریت یا تنظیم عواطف و هیجانها کمک میکند و موجب ...



