دوره 7, شماره 26

 

ارسال های اخیر

  • اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت کودک به مادران در کاهش علایم بیش فعالی- کمبود توجه 

    پردل, هادی؛ محمود علیلو, مجید؛ تاجور, آذر؛ حجازی, مریم (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2012-12-21)
    اختلال نقص توجه و بیش فعالی، اختلالی است که در دوره ی کودکی ظاهر می شود و مشکلات متعددی را برای خانواده ها به همراه می آورد. هدف پژوهش حاضر، اثربخشی آموزش های مدیریت کودک به مادران در کاهش  علایم اختلال نقص توجه و بیش فعالی ...

  • اثربخشی آموزش ارتباط غیرکلامی بر کاهش کمرویی 

    رحمانی, رعنا؛ بنی اسدی, حسن (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2012-12-21)
    ارتباط انسانی، فرایندی است که طی آن شخص مفهومی را با استفاده از پیام­های کلامی و غیرکلامی به ذهن شخص دیگر می­رساند. این روابط به راحتی تحت تاثیر کمرویی قرار می گیرد. کمرویی برای افراد کمرو مشکلات متعددی را ایجاد می­کند و ...

  • اثر بخشی روان‌درمانی پویشی کوتاه¬ مدت فشرده بر کاهش نشانه¬ها و ابرازگری هیجانی در بیماران مبتلا به افسردگی 

    خوریانیان, مهدی؛ حیدری نسب, لیلا؛ طیبی, زهرا؛ آقامحمدیان شعرباف, حمیدرضا آقامحمدیان شعرباف (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2012-12-21)
    رویکرهای مختلفی برای درمان و کاهش نشانه های افسردگی ارایه شده است. یکی از این رویکردها، درمان های روان پویشی است. هدف پژوهش حاضر، اثربخشی روان­درمانی پویشی کوتاه ­مدت فشرده (ISTDP) بر کاهش نشانه­ها و ابرازگری هیجانی مبتلایان ...

  • اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد شناختی 

    نبوی آل آقا, فریبا؛ نادری, فرح؛ حیدری, علیرضا؛ احدی, حسن؛ نظری, محمد علی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2012-12-21)
    فرایند های شناختی، از جمله توجه و زمان واکنش، نقش عمده ای در زمینه های مختلف عملکردی دارند. یکی از روش های مورد استفاده ی روان شناسان برای افزایش تمرکز و توجه و تغییر در زمان واکنش، آموزش نوروفیدبک است. هدف پژوهش حاضر، ...

  • اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن¬آگاهی بر کاهش شدت علایم افسردگی و شیدایی بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی 

    طالبی زاده, مقداد؛ شاهمیر, المیرا؛ جعفری فرد, سلیمان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2012-12-21)
    اختلال دوقطبی، اختلالی مزمن و عود­کننده­ای است که مداخلات مختلفی برای درمان آن معرفی شده است. درمان شناختی مبتنی بر ذهن­آگاهی، تکنیک­های مراقبه­ای را با برخی از جنبه­های درمان شناختی ترکیب کرده و برای درمان این اختلال، ...