دوره 7, شماره 26
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت کودک به مادران در کاهش علایم بیش فعالی- کمبود توجه
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2012-12-21)اختلال نقص توجه و بیش فعالی، اختلالی است که در دوره ی کودکی ظاهر می شود و مشکلات متعددی را برای خانواده ها به همراه می آورد. هدف پژوهش حاضر، اثربخشی آموزش های مدیریت کودک به مادران در کاهش علایم اختلال نقص توجه و بیش فعالی ...
-
اثربخشی آموزش ارتباط غیرکلامی بر کاهش کمرویی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2012-12-21)ارتباط انسانی، فرایندی است که طی آن شخص مفهومی را با استفاده از پیامهای کلامی و غیرکلامی به ذهن شخص دیگر میرساند. این روابط به راحتی تحت تاثیر کمرویی قرار می گیرد. کمرویی برای افراد کمرو مشکلات متعددی را ایجاد میکند و ...
-
اثر بخشی رواندرمانی پویشی کوتاه¬ مدت فشرده بر کاهش نشانه¬ها و ابرازگری هیجانی در بیماران مبتلا به افسردگی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2012-12-21)رویکرهای مختلفی برای درمان و کاهش نشانه های افسردگی ارایه شده است. یکی از این رویکردها، درمان های روان پویشی است. هدف پژوهش حاضر، اثربخشی رواندرمانی پویشی کوتاه مدت فشرده (ISTDP) بر کاهش نشانهها و ابرازگری هیجانی مبتلایان ...
-
اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد شناختی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2012-12-21)فرایند های شناختی، از جمله توجه و زمان واکنش، نقش عمده ای در زمینه های مختلف عملکردی دارند. یکی از روش های مورد استفاده ی روان شناسان برای افزایش تمرکز و توجه و تغییر در زمان واکنش، آموزش نوروفیدبک است. هدف پژوهش حاضر، ...
-
اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن¬آگاهی بر کاهش شدت علایم افسردگی و شیدایی بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2012-12-21)اختلال دوقطبی، اختلالی مزمن و عودکنندهای است که مداخلات مختلفی برای درمان آن معرفی شده است. درمان شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی، تکنیکهای مراقبهای را با برخی از جنبههای درمان شناختی ترکیب کرده و برای درمان این اختلال، ...



