دوره 16, شماره 40
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
عجایب المجالس؛ مطالعه عجایبنگاری در نسخ چاپ سنگی کتاب تحفة المجالس
(دانشگاه هنر, 2023-06-22)تصویرگری دینی، که جولانگاه اسطوره و رمز است، در آثار چاپ سنگی ایرانی نمونههایی بدیع خلق میکند که گوشهای از این آفرینش را میتوان در نسخههای تحفة المجالس یافت. این کتاب که راوی معجزات معصومین(ع) است، بهسبب آکنده بودن ...
-
بهبود تعاملات کاربر در سیستم طراحی با به کارگیری نظریة سقلمه (نمونه موردی دستگاه سوخت گیری در جایگاه سوخت رسانی)
(دانشگاه هنر, 2023-06-22)طراحی برای تغییر رفتار به عنوان یک زیر شاخهی نوظهور در طراحی، به دنبال تاثیر بر رفتار انسانی است. علیرغم توانایی طراحی بر تغییر رفتار، این مبحث به اندازه کافی درک نشده و چارچوبهای محدودی برای اجرای موثر آن وجود دارد. ...
-
سیر تطور بازنمایی حضرت سلیمان در نگارگری ایران (سده های هفتم تا دهم هجری قمری)
(دانشگاه هنر, 2023-06-22)سلیمان به عنوان یک پیامبر-پادشاه یکی از شخصیت های مهم در فرهنگ اسلامی است که جن و وحوش و طیور و باد نیز به فرمان او درآمدند. گرچه کهن ترین تصاویر بر جای مانده از سلیمان در هنر اسلامی به سدۀ هفتم هجری بر می گردد، از اواخر ...
-
شناسایی استعارههای مفهومی در کمپینهای تبلیغاتی تصویرمحور چاپی منتخب بر اساس دیدگاههای جورج لیکاف
(دانشگاه هنر, 2023-06-22)در سالهای اخیر طراحان گرافیک در تلاش روزافزون برای جذب مخاطب، سعی دارند تا هرچه بیشتر از روشهای خلاقانه و تأثیرگذار در آثار خود بهره ببرند. از این رو، پرداختن به مقولاتی همچون استعارههای مفهومی که ذهن مخاطب را درگیر ...
-
جایگاه فرهنگ مردمی در طراحی گرافیک تبلیغاتی پستمدرن
(دانشگاه هنر, 2023-06-22)در نیم قرن اخیر، جهان توجه زیادی به رویکرد پستمدرن داشته؛ اما مباحث زیباییشناسی آن ابهام دارد. پستمدرن، به نفی وجود و زیبایی ذاتی پرداخته و در قضاوت و توانایی فکری انسان، تردید میکند. لذا، پستمدرن در تعارض با نظریههای ...
-
نسبت میان سنت تصویری بودیسم تبتی و نگارههای دورهی ایلخانی و تیموری
(دانشگاه هنر, 2023-06-22)چکیدهدر میان نگارههای متعلق به دورة ایلخانی و تیموری شخصیتها، عناصر و نقشمایههایی دیده میشود که نه تنها نمیتوان هیچ نشانی از آنها در دورههای پیشتر یافت، بلکه رجوع به منابع اثرگذار بر نقاشی ایرانی همچون نقاشی پیش از ...



