نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسدی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorمجیدی, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:03:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:03:52Z
dc.date.available1399-07-08T21:03:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:03:52Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-25en_US
dc.date.submitted1396-10-04fa_IR
dc.identifier.citationاسدی, عباس, مجیدی, مصطفی. (1397). تحلیل گفتمان حاکم بر ساختار تبلیغاتی داعش (مورد مطالعه: مجله دابق). پژوهش های انقلاب اسلامی, 7(24), 8-24.fa_IR
dc.identifier.issn322-2573
dc.identifier.urihttp://www.roir.ir/article_76588.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/102115
dc.description.abstract<span lang="FA">داعش از زمان ظهورش به طور مستمر از وجه تبلیغاتی خود به بهترین نحو به منظور دستیابی به اهداف خود استفاده کرده است. این وجه تبلیغاتی، شامل طیف وسیعی از ابزارها، شامل شبکه­های اجتماعی، ویدئوهای اینترنتی و مجلات می­شود. به دلیل اهمیت وجه تبلیغاتی داعش، در این مقاله تلاش شده تا به این سوال اصلی پاسخ داده شود که، گفتمان حاکم بر ساختار تبلیغاتی داعش چیست و این گفتمان چگونه در نشریه «دابق»، جریان می­یابد؟ برای یافتن پاسخ سوال اصلی، از روش تحلیل گفتمان به خصوص از نظریه تحلیل گفتمان لاکلا و موفه، استفاده شده است. یافته­های تحقیق نشان می­دهند که نخست، قابلیت دسترسی این گفتمان تبلیغاتی است که به سبب نامناسب بودن جهان اجتماعی برای انسان مسلمان و نیز بی­روح شدن زندگی اجتماعی افزایش می­یابد. ویژگی بارز دیگر در نظام معنایی تبلیغاتی داعش، عنصر خصومت است که دایره شمولش بسیار وسیع بوده و عامل اصلی در هویت­یابی و نیز عمل دینی قرار می­گیرد. همچنین از دیگر یافته­های مقاله حاضر آن است که استعاری­سازی در دنیای معاصر، سبب تحریک رادیکالیسم در مخاطبان تبلیغات داعش می­شود</span><span dir="LTR"><span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;">.</span></span><br /> <span lang="FA"><span> </span>به طور کلی، در این مقاله با استنادهای متعدد به مجله دابق، ابعاد مختلف گفتمان حاکم بر ساختار تبلیغاتی داعش، مورد بررسی قرار گرفته­اند.</span>fa_IR
dc.format.extent327
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی انقلاب اسلامی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های انقلاب اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofIslamic Revolution Researchen_US
dc.subjectداعشfa_IR
dc.subjectدابقfa_IR
dc.subjectتبلیغاتfa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectشبکه‌های اجتماعیfa_IR
dc.titleتحلیل گفتمان حاکم بر ساختار تبلیغاتی داعش (مورد مطالعه: مجله دابق)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه روزنامه نگاری دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue24
dc.citation.spage8
dc.citation.epage24


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد