| dc.contributor.author | جباریفر, ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | خادمی, عباسعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | خلیفه سلطانی, فخریالسادات | fa_IR |
| dc.contributor.author | یوسفی, علیرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T14:56:57Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T14:56:57Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T14:56:57Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T14:56:57Z | |
| dc.date.issued | 2011-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جباریفر, ابراهیم, خادمی, عباسعلی, خلیفه سلطانی, فخریالسادات, یوسفی, علیرضا. (1389). ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 860-867. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1608-9359 | |
| dc.identifier.issn | 8892-1735 | |
| dc.identifier.uri | http://ijme.mui.ac.ir/article-1-1583-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617608 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: شرایط یاددهی و یادگیری و محیط آموزشی از نکات قابل توجه در کسب مهارتها و توانمندیهای دانشجویان درطی تحصیل و فراهم آوردن شرایط رضایت بخش حرفهایاینده شان است. هدف این مطالعه ارزیابی محیط یاددهی و یادگیری بخشهای دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی بود.
روشها: پرسشنامه DREEM توسط دو نفر از اعضای هیأت علمی به فارسی برگردانده شد و در مطالعه مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه مورد بررسی وتایید قرار گرفت. پرسشنامه مذکور توسط دانشجویان ترمهای 8 و 9 و 10 و 11 و 12 که دروس دندانپزشکی عملی و نظری مربوط به بخشهای یازده گانه بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان را حداقل دو بار تجربه کرده بودند، تکمیل گردید. اطلاعات مربوط به 138 پرسشنامه وارد نرمافزار SPSS شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج: نمره کل پرسشنامه و میانگین آن در تمام بخشها به ترتیب (75/99) و (995/1) بود. میانگین پرسشنامه در 11 بخش مورد بررسی بین حداقل 7667/1 تا حداکثر9/2 قرار داشت.
نتیجهگیری: بر اساس تفسیر میانگین نمره شاخص در بخشهای جراحی، کارورزی و رادیولوژی و ترمیمی و پریودنتولوژی جنبههای مثبت فضای آموزشی کمتر از جنبههای منفی است و بالعکس. در تمام بخشها با شرایط ایدهآل و مطلوب فاصله قابل توجهی دارند و نیاز به بهبود شرایط محیط آموزشی وجود دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 190 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش دندانپزشکی | fa_IR |
| dc.subject | محیط آموزش بالینی | fa_IR |
| dc.subject | ارزیابی محیط یاددهی و یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | ساير موارد | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | ساير موارد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 860 | |
| dc.citation.epage | 867 | |