نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابوالحسنی, شهلاfa_IR
dc.contributor.authorحقانی, فریباfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T14:56:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T14:56:48Z
dc.date.available1399-08-23T14:56:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T14:56:48Z
dc.date.issued2011-02-01en_US
dc.date.issued1389-11-12fa_IR
dc.identifier.citationابوالحسنی, شهلا, حقانی, فریبا. (1389). استفاده از روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری: مقاله مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5), 726-734.fa_IR
dc.identifier.issn1608-9359
dc.identifier.issn8892-1735
dc.identifier.urihttp://ijme.mui.ac.ir/article-1-1532-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/617593
dc.description.abstractمقدمه: سیستم خدمات بهداشتی درمانی نیازمند پرستاران واجد مهارت‌‌‌های حل مسأله و تفکر خلاق است. بنابراین جهت آموزش پرستاری باید از روش‌‌‌هایی استفاده شود که این مهارت‌ها را در دانشجویان پرورش دهد. این مسأله موجب توجه به روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری شده است. این مطالعه با هدف بررسی اثر استفاده از روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری با مرور مطالعات مرتبط انجام شد. روش‌ها: در این مطالعه با استفاده از کلمات کلیدی یادگیری بر پایه مسأله، آموزش پرستاری، محیط بالینی تمام مطالعات مرتبط از سال 2000 تا 2010 با جستجو در مدلاین، proquest و ovid انتخاب شدند. سپس مطالعات از نظر رعایت گام های یادگیری بر پایه مسأله بررسی شدند که 18 مطالعه مرتبط انتخاب شد. نتایج: مطالعات بررسی شده از اثرات مثبت یادگیری بر پایه مسأله در آموزش بالینی و نظری پرستاری حمایت نمودند. نتایج این مطالعات حاکی از اثرات مثبت یادگیری بر پایه مسأله برارتقاء یادگیری و مهارت‌هایی نظیر تفکر انتقادی و حل تعارض بود. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعات بررسی شده توصیه می شود که اساتید دروس نظری و بالینی از این روش جهت تدریس استفاده کنند. همچنین مسئولین دانشکده های پرستاری باید شرایط انجام این روش تدریس را فراهم کنند.fa_IR
dc.format.extent215
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله ایرانی آموزش در علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectیادگیری بر پایه مسألهfa_IR
dc.subjectآموزش پرستاریfa_IR
dc.subjectمحیط بالینیfa_IR
dc.subjectساير مواردfa_IR
dc.titleاستفاده از روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری: مقاله مروریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeساير مواردfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue5
dc.citation.spage726
dc.citation.epage734


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد