مرور دوره 10, شماره 5 بر اساس موضوع "ارزشيابي برنامه"

  • ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی 

    دهقانی پوده, مصطفی؛ امید, اطهر؛ عشوریون, وحید؛ آویژگان, مریم؛ اسماعیلی, آتوسا؛ اخلاقی, محمدرضا؛ نصری, پروانه؛ حسینی, مرضیه؛ اصیلیان, علی (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)
    مقدمه: مطالعات مختلف نشان می‌دهد که کارنامه عملکرد بالینی علاوه بر ارزشیابی میزان پیشرفت تحصیلی دانشجو و تعیین سطح شایستگی‌های وی، در امر ارزشیابی برنامه آموزشی رشته پزشکی درمقطع بالینی نیز قابل استفاده می‌باشد. این مقاله ...

  • ارزیابی فرآیند استاد راهنمایِ آموزشیِ دانشجویان پزشکی، در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 

    سیروس, سلیمه؛ صبری, محمدرضا؛ نعمت بخش, مهدی؛ عشوریون, وحید (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)
    مقدمه: دانشجویان پزشکی با استرس‌های متعدد مواجهند که فراگیری و سلامت آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد در چنین شرایطی وجود سیستم‌‌های حمایتی ضروری است. در دانشکده پزشکی اصفهان جهت نیل به هدف حمایت و راهنمایی دانشجویان پزشکی، ...

  • الگوی پیشنهادی ارزشیابی آموزش‌های پودمانی 

    یارمحمدیان, محمد حسین؛ صدوقی, فرحناز؛ احتشامی, اصغر؛ سالاریان زاده, محمدحسین؛ کسایی اصفهانی, مهتاب (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)
    مقدمه: ارزشیابی آموزشی از ارکان اصلی نظام‌های آموزشی است و در استانداردها گوناگون آموزشی نظیر ایزو 10015 نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. به نظر می‌رسد برای ارزشیابی اثربخش آموزش‌های ارائه شده به فراگیران، صرفاً آزمون‌های کتبی یا ...

  • طراحی ابزار ارزشیابی برنامه درسی دوره بالینی از نظر راه‌کار جامعه‌نگری (راهنمایی برای اجرای عملی) 

    دادگستر نیا, محمد؛ چنگیز, طاهره؛ وفامهر, وجیهه (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)
    مقدمه: مدل SPICES رویکردی است که در طراحی، بررسی و بازبینی برنامه‌های درسی استفاده می‌شود. مطالعات اندکی معیارهای SPICES در ارزشیابی برنامه درسی را توصیف نموده‌اند. هدف مطالعه تهیه ابزار ارزشیابی برنامه درسی پزشکی بر اساس ...

  • طراحی ابزار ارزشیابی برنامه درسی دوره علوم پایه از نظر استراتژی مسأله محوری (راهنمایی برای اجرای عملی) 

    وفامهر, وجیهه؛ یوسفی, علیرضا؛ چنگیز, طاهره؛ دادگستر نیا, محمد (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)
    مقدمه: تاکنون استراتژی‌های آموزشی مختلفی برای یادگیری بهتر دانشجویان پزشکی معرفی شده است. از جمله آنها یادگیری مسأله محور است که یک استراتژی اصلی، پیچیده و گسترده در آموزش پزشکی و بخصوص آموزش علوم پایه می‌باشد. در مدل ...