مرور دوره 7, شماره 24 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
بررسی ادراکات پرستاران شاغل در بخشهای مراقبت ویژه زنجان از موانع بهکارگیری یافتههای تحقیقات پرستاری، و ارتباط آن با برخی متغیرهای زمینهای
(انجمن علمی پرستاری ایران, 2012-04-01)مقدمه: برای پرکردن شکاف بین شواهد علمی و مراقبت از بیمار لازم است تا موانع موجود به دقت درک و شناسایی شود. هدف مطالعه حاضر تعیین موانع بهکارگیری تحقیقات از نقطه نظر پرستاران فارغالتحصیل شاغل در بخشهای مراقبت ویژه زنجان ...
-
بررسی مشکلات روانی اجتماعی کودکان مبتلا به تالاسمی و خواهران و برادران آنها
(انجمن علمی پرستاری ایران, 2012-04-01)چکیده مقدمه: بتا تالاسمی یک بیماری مزمن میباشد که موجب بروز مشکلات روانی اجتماعی در بیماران و اعضای خانواده آنها میشود. این مطالعه جهت تعیین مشکلات روانی اجتماعی کودکان مبتلا به تالاسمی و خواهران و برادران آنها در ...
-
بررسی نیازهای اطلاعاتی و استفاده از منابع اطلاعاتی در بین دانشجویان پرستاری در آموزش بالینی فوریت های پزشکی
(انجمن علمی پرستاری ایران, 2012-04-01)چکیده مقدمه: دانشجویان پرستاری به انواع وسیعی از اطلاعات بهداشتی نیازمندند تا نیازهای آموزشی و بالینی خودشان را برآورده نمایند. این مطالعه قصد دارد از طریق رویکرد نیاز اطلاعاتی دریابد کدام جنبه از فرآیند پرستاری اورژانس ...
-
بررسی وضعیت شادمانی به عنوان یکی از شاخصهای سلامت روان در دانشجویان پرستاری
(انجمن علمی پرستاری ایران, 2012-04-01)مقدمه: از نظر روان شناسی خشنودی و نشاط بر ابعاد روانی، اجتماعی، فرهنگی افراد جامعه تاثیر همه جانبه دارد. لذا توجه به خشنودی و نشاطمقدمه: از نظر روانشناسی شادمانی بر ابعاد روانی، اجتماعی، فرهنگی افراد جامعه تأثیر همه جانبه ...
-
مقایسه عناصر داده ای مجموعۀ حداقل داده های پرستاری
(انجمن علمی پرستاری ایران, 2012-04-01)چکیده مقدمه: دادهپردازی استاندارد نقش مهمی در مراقبت از بیمار ایفا میکند. دادههای پرستاری، سطح اولیه انفورماتیک پرستاری را تشکیل میدهند. این دادهها، ابزار اصلی مورد استفاده برای ثبت شرح دقیق فرایند پرستاری از طریق ...
-
واضحسازی مفهوم ترجمان دانش در نظام سلامت
(انجمن علمی پرستاری ایران, 2012-04-01)چکیده مقدمه: ترجمان دانش یکی از مفاهیمی است که با کاربرد دانش در بالین ارتباط نزدیک دارد و امروزه به کرات در مقالات علوم سلامت به چشم میخورد. با این حال در تعریف و خصوصیات این مفهوم ابهام و عدم توافق وجود دارد. تحلیل ...
-
چگونگی نقش مربی بالینی در انگیزش آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: یک پژوهش کیفی
(انجمن علمی پرستاری ایران, 2012-04-01)مقدمه: انگیزش عامل اصلی ترغیب دانشجویان به یادگیری بالینی است و فقدان آن یادگیری دانشجویان را با مشکل مواجه میکند. آموزش بالینی در کسب مهارت آموزی دانشجویان نقش اساسی دارد، بنابراین توجه به نقش انگیزش آموزش بالینی اهمیت ...



