مرور دوره 13, شماره 52 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
نتایج پیوند کلیه در بیماران با سابقه هپاتیت C در استان گیلان
(دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 2005-01-01)چکیده مقدمه: بیمارانی که سابقه ابتلاء به هپاتیت C دارند، میتوانند تحت پیوند کلیه قرار گیرند، به شرط آن که هپاتیت C در آنها فعال نباشد و دچار عوارض کبدی پیشرفته(سیروز)نشده باشند. بعد از انجام پیوند به علت سرکوب ایمنی ...
-
مقایسه اثر سولفات منیزیم با فنتانیل و لیدوکائین بر تغییرات همودینامیک ناشی از لارنگوسکوپی و لوله گذاری در حین عمل جراحی عروق کرونر
(دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 2005-01-01)چکیده مقدمه: لارنگوسکوپی و لوله گذاری تراشه باعث ایجاد تغییرات شدید همودینامیک در بیماران می شود که این تغییرات بخصوص در بیماران دچار بیماری عروق کرونر شدیدتر است و به کنترل دقیقتری نیاز دارد. روش های مختلفی اعم از محدود ...
-
مقایسه متوکلوپرامید ، دروپریدول و پرومتازین در پیشگیری از تهوع پس از اعمال جراحی سرپایی
(دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 2005-01-01)چکیده مقدمه: تهوع یکی از مشکلات عمده پس از اعمال جراحی سرپایی می باشد که نه تنها زیاد دلپذیر نیست، بلکه گاهی به طولانی شدن اقامت بیمار در ریکاوری منجر می شود. اگر دوره پس از عمل جراحی با استفراغ همراه باشد، می تواند به ...
-
تعیین میزان حساسیت و ویژگی تست PCR در مقایسه با نتایج کشت در تشخیص عفونت با M. Tuberculosis
(دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 2005-01-01)چکیده مقدمه: بیماری سل یکی از قدیمیترین بیماریهای انسانی است. قبل از ابداع و بهکارگیری روشهای مولکولی، به دلیل طولانیبودن زمان روشهای تشخیصی میکروبیولوژیک(کشت، تست های بیوشیمیایی)، تشخیص و شروع درمان بیماری نیاز به ...
-
تاثیر مصرف داروی فنوباربیتال در دوران حاملگی بر تکامل لوله عصبی و اسکلتی در موش
(دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 2005-01-01)چکیده مقدمه : فنوباربیتال از داروهای آرامبخشی است که در درمان صرع استفاده می شود. اداره کل نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا این دارو را از نظر مصرف در دوران حاملگی، در گروه D دسته بندی کرده است .مادران بارداری که تحت ...
-
مقایسه مدل های بهره برداری از دانش در علوم پزشکی
(دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 2005-01-01)چکیده مقدمه: مدیریت دانش شامل تولید ، انتشار و بهره برداری از دانش است و در سازمان های امروزین بهرهبرداری مؤثر از دانش یک چالش است. بنابراین، سؤال اساسی این است که چه راههایی انگیزه استفاده از دانش را تقویت میکند. ...



